ntec Skrevet 10. desember 2005 Skrevet 10. desember 2005 Hvordan beregner jeg hvor gammel en person er ettersom jeg vet fødtselsdatoen hans? Fødtselsdato er lagret slik i mysql: fodtdag, fodtmaned, fodtar (i tabellen users) Latt oss si at peron 1 er født: 1. desember 2000 (nettopp hatt bursdag) Latt oss si at peron 2 er født: 31. desember 2000 (har bursdag snart)
Equerm Skrevet 10. desember 2005 Skrevet 10. desember 2005 (endret) Noe slikt du tenker på? <?php $alder = "1976";//henter ut fødselsår på bruker fra database, her må du lage til en select spørring. $nowdate = date('Y'); // Y velger ut årstallet i tosifret format, å år blir det 2005 $userage = $nowdate - $alder; echo "Brukeren er $userage år gammel"; ?> Har ikke testet men kanskje du skønner konseptet? Endret 10. desember 2005 av Equerm
ntec Skrevet 10. desember 2005 Forfatter Skrevet 10. desember 2005 Noe slikt du tenker på? <?php $alder = "1976";//henter ut fødselsår på bruker fra database, her må du lage til en select spørring. $nowdate = date('Y'); // Y velger ut årstallet i tosifret format, å år blir det 2005 $userage = $nowdate - $alder; echo "Brukeren er $userage år gammel"; ?> Har ikke testet men kanskje du skønner konseptet? 5275868[/snapback] jajajaja, men nå tenker jeg på å få KORREKT alder, for med din vil man få at personen er 30 år 1. januar 2006 selvom han har fødselsdag i desember samme år.. sjønner du hva jeg mener eller?
dabear Skrevet 10. desember 2005 Skrevet 10. desember 2005 Du kan kanskje bruke denne: http://norskwebforum.no/viewtopic.php?t=6165#84130
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå