Gå til innhold

program som tester/måler cpu'ens full/max-load temperatur


fAight

Anbefalte innlegg

hei,

var litt usikker på hvor jeg skulle poste denne tråden da den omhandler både programvare og cpu...endte til slutt her som dere ser.

 

Spørsmålet:

 

Hvilket program (hvis det finnes) kan jeg bruke får å teste/måle cpu'ens full/max-load temperatur. Tidligere har jeg regnet med at min full load temp er etter et par timers spilling i hardkrevende (i forhold til cpu)spill, f.eks MOHAA.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker CPUStabTest som programmet heter, setter på CPU warming only og kjører VIA Hardware monitor for å lese temperaturen på CPU'en.

Hvis du bruker Task manager-performance også så kan du tydelig se at CPU'en kjører konstant 100% load.

 

Send meg en mail så kan jeg maile deg disse små programmene.

Lenke til kommentar

Ridgea, jeg vil foreslå det samme programmet som nevnet i innlegg #2. "CPUStabTest " satt på "CPU warming only", du får da maksimal varmeutvikling på prosessoren. En kjempe bra test på om du har god nok kjøling.

 

Har ikke du et P4S533 hovedkort? Isåfall så er det ikke så mange overvåkingsprogrammer som støtter temperaturavlesing på dette enda. Men du kan bruke Pcproben (bruk en ny versjon), eller så kan du bruke speedfan. Det sistnevnte programmet skal fungere bra med P4S533 hovedkortet. Med speedfan får du også muligheten til å automatis regulere viftehastigheten på prosessorviften. Den siste versjonene av speedfan er versjon 4.06. Du finner speedfan på denne siden

 

 

"Motherboard monitor" er et bra program, men det har ikke støtte for P4S533 hovedkortet, og kan derfor ikke brukes i dette tilfellet. (I skrivende stund er MBM ute i versjon 5.2.0.0).

Lenke til kommentar

hei alle sammen,

 

nå har jeg prøvd cpustab-test. Jeg gadd ikke å kjøre programmet så lenge, kjørte "cpu warming only" i 12 minutter (100% cpu load, task manager) og da hadde cpu-temp'en stabilisert seg sakte oppover på 56C og lå der i ca 5 min før jeg avsluttet testen. Er dette bra? eller bør jeg kjøre testen lenger.

 

cpu'en er forøvrig en [email protected], [email protected], BOXED vifte.

 

takk til alle som svarte...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...