Gå til innhold

"defekt" geforce 6600 GT PCIE


jacoweb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal vi se her. Det er fullt mulig at jeg har gjort en feil nå. Pratet med noen kamerater, de sa jeg burde bruke veldig tynne ledninger. Så ble annbefalt og bruke slike ledninger som går i en cat5 kabel. Det gjorde jeg. Loddet det på, det satt godt. Satt kortet i pcen, det funket greit. Men når jeg skulle starte ett spill, så ble det artifacts over hele skjermen, og det hakket sinnsykt. Er det tegn på at det ikke ble noe kontakt mellom ledningene?

Lenke til kommentar
Er det en elektrolyttkondensator? Så fremt den ikke er bipolar så må du passe på å koble den rett. Er forskjell på + og -.

5269102[/snapback]

 

Med andre ord; dra av ledningene å lodd dem på omvendt av slik du har det nå.

 

Så start opp å se hva som skjer :thumbup::p

5269264[/snapback]

 

Jeg er ganske dum når det gjelder lodding av slike ting. Så jeg kunne godt hørt på deg nå, om du dro det her som en lang spøk eller om det er sannhet? Jeg har nå tatt det fra hverandre igjen, vet ikke hvordan jeg skal gjøre det.

Lenke til kommentar
Ja, den kan ligne noe veldig på en slik du har på bildet der. Kan jeg få kjøpt sånne løse?

5272253[/snapback]

 

Hvis bildet som var vist samsvarer med din kondensator, er det en elktrolytt som skal loddes på polaritet. Det sorte merket er minus og der det ikke er merket er pluss. Det er veldig viktig at dette blir rett. Hvis beina ikke er knekt og kondensatoren ikke buler ut litt på toppen er den mest sannsynlig ok. Lodd den inn igjen, men sjekk polaritet. Se på omliggende kondensatorer hvordan de er loddet opp mot merking på HK. Siden dette er et forholdsvis nytt kort skal det mye til at det er en kondensator som er røket. Hvordan i all verden klarte du å knekke den av i første omgang ??

Lenke til kommentar

hm, beina på kondensatoren er knekt av! Det sitter igjen 2 veldig små bein, ganske vansklig å lodde på. Hvordan jeg klarte å knekke det av skjermkortet vet jeg faktisk ikke. Det var en kamerat av meg som lånte kortet. Så skjedde det ved ett lite uhell. Jeg prøver å fikse kortet pga det er en venn som ødelagte det, så han slipper å betale meg 1000 kr. Derfor vil jeg se om det faktisk er mulig å reparere korte først.

Lenke til kommentar
hm, beina på kondensatoren er knekt av! Det sitter igjen 2 veldig små bein, ganske vansklig å lodde på. Hvordan jeg klarte å knekke det av skjermkortet vet jeg faktisk ikke. Det var en kamerat av meg som lånte kortet. Så skjedde det ved ett lite uhell. Jeg prøver å fikse kortet pga det er en venn som ødelagte det, så han slipper å betale meg 1000 kr. Derfor vil jeg se om det faktisk er mulig å reparere korte først.

5272315[/snapback]

 

 

ELFA SCANDINAVIA (WWW.ELFA.SE)

Artikkelnummer 67-220-94 Pris 6.75,- pr stk.

Dette er en 330 micro farrad kond, 16 V

Lenke til kommentar
hm, beina på kondensatoren er knekt av! Det sitter igjen 2 veldig små bein, ganske vansklig å lodde på. Hvordan jeg klarte å knekke det av skjermkortet vet jeg faktisk ikke. Det var en kamerat av meg som lånte kortet. Så skjedde det ved ett lite uhell. Jeg prøver å fikse kortet pga det er en venn som ødelagte det, så han slipper å betale meg 1000 kr. Derfor vil jeg se om det faktisk er mulig å reparere korte først.

5272315[/snapback]

 

 

ELFA SCANDINAVIA (WWW.ELFA.SE)

Artikkelnummer 67-220-94 Pris 6.75,- pr stk.

Dette er en 330 micro farrad kond, 16 V

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...