Gå til innhold

En fin måte å bruke mirc på.


Smork

Anbefalte innlegg

For det første, så vil jeg ikke høre noe SPAM om at den og den mircen er bedre. Jeg liker denne mircen å derfor viser jeg dere en liten guide om den.

 

For det andre så trenger du dette programet:

vzz mIRC (dansk mirc.)

og WinRaR

 

Da starter vi med å sette sammen mirc.

 

1. Det første du må gjøre er jo seff å laste ner selve mirc. Filen er en zip fil så da bruker du WinRaR. Da må du extracte filen til en plass du vil ha mircen.

 

2. Etter du har extractet mirc så åpner du selve mirc. Først må du sette opp hva du skal kalle deg o.s.v. Etter på trykker du på Server i Kategorien til venstre. Da Deleter du alle serverene som er inpå. Når det er done så trykker du Edit og skriver inn slik jeg har gjort her:

 

Description: QuakeNet; Norge

IRC Server: no.quakenet.org

Port(s): 6667

Group: QuakeNet

 

Når det er done trykker du ok.

 

3. Så skal du connecte til serveren. Da trykker du på det lynet son er nesten helt oppe til venstre.

 

4. For og legge til/joine andre channels så trykker du på den andre mappen, altså den mappen som har et hus vedsiden av seg.

 

Da skal alt være done. Resten får dere finne ut av sjæl...

PS: Første gangen du connecter til QuakeNet så tar det ca 30 sek. Og når det står at du må betale for å bruke mirc etter 30 dager så venter du 5 sek så trykker du på Countine. Da kan du forsette å bruke mirc gratis :D

 

Håper dette hjalp noen folkz der ute. Mvh Martin "Smork" Andersen.

Endret av Smorky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå orker ikke jeg noen lenge diskusjon her,

men mIRC, eller for den saks skyld IRC-nettverket er fortsatt i bruk, og ikke bare av fjortisser.

 

Messenger, og MSN-nettverket er like mye, hvis ikke mer fjortiss.

Tror nesten det er flere fjortisser som bruker Messenger enn mIRC.

(Jeg snakker om tilstanden fjortiss.)

Lenke til kommentar
Ja, la oss ikke komme inn på en avsporing her. For de som foretrekker IRC-klienter med GUI er mIRC helt ålreit, og guiden var god. Fin jobb. Fikk nesten lyst til å skrive en guide til irssi (som jeg bruker) da jeg leste den.  :)

5273053[/snapback]

Irssi ja. Prøvd det en gang, men, jeg fikk det ikke til så bra. :wee:

Hvilket OS kjører du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...