Gå til innhold

Mic.instilling endrer seg når spill startes.


Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Jeg plages med at hver gang jeg starter Battlefield 2 så endrer mikrofoninstillingene seg.

 

Siden jeg bruker mikrofoninngangen i front så må jeg ha valgt "Line-In 2/Mic 2" i kontrollpanel, men når spillet startes går instillingen tilbake til "Microphone". Jeg må da tilbake i lydinnstillingene (mens jeg er i spillet) og sette den til "Line-In 2/Mic 2" slik at jeg kan prate.

 

Noen som vet hvordan jeg setter "Line 2/Mic 2" til å være aktivert hele tiden?

 

Lydkort: Creative X-Fi platinum

 

recording_control.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe..Har samme kortet som deg og har nøyaktig det samme problemet:-( har ikke funnet noe løsning på det ennå:-(

 

Jeg fant denne på en X-Fi nettside

(har ingenting med mic å gjøre men tenkte jeg kunne poste den her alikevel)

 

Hot Tip-

 

1. Set your X-Fi card into "Gaming" mode before you start Battlefield 2, otherwise

you won't be able to take advantage of all the Xtreme Fidelity processor's gaming features

 

2. Turn on the 24-bit Audio Crystalizer, for even crisper, punchier sound effects

 

3. Make sure that CMSS-3D is set up correctly too!

 

4. Make sure EAX Effects are turned on

 

5. In the Battlefield 2 Audio Options screen, select the "Creative X-Fi" Sound

Provider, and set the Audio Quality to "Ultra High".

 

6. If you're playing on a multi-speaker system, don't forget to run the THX Setup Console application. This allows you to fine-tune your speaker layout for the ultimate Home Theater experience!

Endret av Scortech
Lenke til kommentar
"Lurer på om det hjelper og slå av voip i bf2, noen som har prøvet det?

" eh da er jo hele vitsen vekke da,da vil du jo ikke kunne snakke i det hele tatt i mic i bf2.

5269780[/snapback]

Sant det.

 

Er det noen her som vet hva som kan gjøres for å løse dette problemet :(

Lenke til kommentar

"Du må gå inn på kontrollpanel og lydegenskaper for å velge standardmic inngang for Windows. Det er den BF2 bruker."

 

Du misser hele poenget, Vi som har X-FI kort vil gjerne bruke front inngangen men problemet er det at når vi kommer inn i spillet så blir den inngangen vi bruker slått av automatisk.på en måte.

Lenke til kommentar

Fant denne på Creative sine sider.

 

 

Question

Why doesn't a secondary microphone port work with VOIP?

 

Answer

Make sure that the microphone is plugged into your primary sound card's Mic 1 port. Battlefield 2 does not recognize secondary microphone ports. Secondary microphone ports include non-primary ports on your sound card as well as sound ports in the front of your computer and Live! Drive ports.

 

link

 

Ser ikke bra ut. er lei av og gå ut av spillet hele tiden for og gjøre forandringer. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...