Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Moped,-lappen. Hva og hvordan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som jeg har snakket om før har jeg hatt lyst på en moppe...

Nå har fattern fått jobb på et MC- senter (Daglig leder) og det er store mulighter for at han kan få store rabatter....:) Derfor lurer jeg på:

1. Hva må jeg ha? Lapp osv. Hvor er det billigst (Bor i kr. sand)

2. Har kikket en del på yamaha sin hjemmeside der blandt annet TZR 50 og TZR 50 replica falt i smak. Hva annet finnes det der ute?

3. har fått høre det at de overnevnte mopedene er lettmotorsykler. Men det står jo at de er 50cc...

4. Hvordan settes Mopedlappen i forhold til lettmotorsykkel lappen (Drep meg orddelings patrulje) (Pris, vanskelighetsgrad)

5. Gjerne gi meg annen informasjon som kan være nødvendig utifra emnet :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

1. Hva må jeg ha? Lapp osv. Hvor er det billigst (Bor i kr. sand)

- Du må ha Trafikalt grunnkurs, og mopedlappen. Dette kommer på 4000 - 5000

2. Har kikket en del på yamaha sin hjemmeside der blandt annet TZR 50 og TZR 50 replica falt i smak. Hva annet finnes det der ute?

- Aprilia RS 50, MotorHispania RX, Rieju RS2, Derbi GRP - Alle disse er mopeder i racing-klassen, søk litt rundt på Autodb for bilder etc.

3. har fått høre det at de overnevnte mopedene er lettmotorsykler. Men det står jo at de er 50cc...

- TZR 50 er mopeder, men det er også lagd TZR 125 (lettsykler)

4. Hvordan settes Mopedlappen i forhold til lettmotorsykkel lappen (Drep meg orddelings patrulje) (Pris, vanskelighetsgrad)

- Mopedlappen er noe alle klarer (Dersom du ikke har store fysiske plager, som gjør at du ikke får denne muligheten) - Har sett endel episoder der folk som ikke vet forskjell på blinklys og motor har fått lappen.

Der er nok lettsykkel-lappen endel vanskeligere, der må man være bevisst på hva som skjer hele tiden, siden dette er et kjøretøy som kan være direkte livsfarlig for deg og andre (Såklart han en moped også være det, men ikke i samme grad i det heletatt).

I forhold til pris så er lettsykkel-lappen endel dyrere, denne får du nok for alt ifra 9000 til 20000, avhengig av hvor flink du er.

5. Gjerne gi meg annen informasjon som kan være nødvendig utifra emnet

- Ta litt prøver på internett - Prove.no - Gruble.net

Lykke til! ;)

Endret av christer-R

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...