Gå til innhold

Minimumskrav for HTPC + TV kort


Anbefalte innlegg

Hey :) jeg lurte på om det er noen som kan fortelle meg hva som er absolutt minstekrav for HTPC? Med tanke på hva man MÅ ha av HW og hva som kreves av HW'n for at det skal funke knirkefritt angående tv titting / opptak og sånt :)

 

 

tenkte også og kjøpe dette tv kortet. noen som vet hvordan dette funker? bra? dårlig? tips?

 

tvkort

 

 

 

 

 

Sweet™

 

takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er xp mce 2005 du vil bruke finnes det minstekrav til det meste.

Jeg vil anbefale hauppauge PVR500 MCE. Jeg er storfornøyd med dette tv-kortet og det har to tunere. Hauppauge (150 og 500) er de som er best sammen med MCE... ihvertfall ifølge testen her på hw.no.

 

Selv bruker jeg amd 64 3000+... det går ihvertfall knirkefritt. Men du klarer deg nok med litt svakere prosessor. Jeg har bare 512 minne, og det ser ut til å gå helt fint.

Lenke til kommentar

Tv-kortet belaster ikke cpu mye. Max 22% mener jeg. Tunerene har egen "prosessor"...

 

 

Går greit til vanlig visning av film etc.

 

Dersom du har et TV-kort som belaster CPU mye, vil det nok bli litt stress (ikke sikker).

 

Er jo bare til å prøve... husk å strippe XP så den ikke stjeler mer ressurser enn nødvendig.

5251586[/snapback]

Lenke til kommentar
okey, men går det fint og bare vise tv på 1ghz? eller må jeg har 3000+?

 

har også et Geforce MX440 AGP8x kort med 64 MB... :hmm:

5249487[/snapback]

Du er i grenseland med det oppsettet, men bruke du rett programvare så går det greit. Eg har ein P3@900 og det billigaste skjermkortet som komplett har med tv ut og det går greit. Eg brukar GB-PVR, fant ut at det kreve mindre av hw en MCE og MediaPortal. (MediaPortal var og litt for ustabilt i den versjonen eg prøvde, kan ha bedra seg)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hauppauge pvr 500 mce gir dårlig bilde når jeg spiller av live TV via Media Center PC med pvr 500 kort mens bilde er helt ok når signalet går rett inn i TVns tuner.

Mulig at skjermkortet er litt i underkant?

 

DVD avspilling, avspilling av TV opptak på harddisk m.m. fungerer helt utmerket.

 

Min konfig er:

Fortron/Source Strømforsyning Zen 300W,

Vifteløs

 

Intel Pentium M 740 1.73GHz PC533,

2MB, BOXED

 

MSI 915GM-Speedster-FA4, I915GM, m-ATX

Socket-479 (Pentium M),GbLAN, PCI-Ex16

 

Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB

Kit w/two matched Value Select 512MB

 

Sapphire Radeon X1300 256MB DDRII,

PCI-Express, Tv-Out, DVI-I, Lite-Retail

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...