Gå til innhold

Sende SMS ved hjelp av PHP!


Anbefalte innlegg

Det finnes en hau av sider som tilbyr å sende SMS gjennom sidene deres. Mange er vel også gratis, selv har jeg ikke brukt de, men vet at det skal finnes.

 

Jeg satt og tenkte at jeg skulle lage et vaslings system, og i første omgang har jeg laget det slik at det varsler via e-mail. Men nå vet jeg at ikke alle er like flinke og sjekker e-mail ofte, så slikt varsel vil "ligge" for lenge uten at noen oppdager varselen.

 

Dermed tenkte jeg, hvordan få gitt varsler fort?? og svaret må være via mobil, siden den er det ikke mange som klarer seg uten.

 

Man vil bli nødt til å finne sider som tilbyr sending av SMS, gratis eller mot betaling, for så å granske hvordan de er bygget opp, og lage et skript som *logger seg på* og sender en SMS.

 

Det kan hende noen har gjort dette tidligere, men om det ikke er noen som har gjort dette før, lurer jeg på om det er noen som kunne tenke seg å være med å utvikle en slik mulighet om det skulle la seg gjøre. Eller kommer jeg til å prøve, men trenger noen innspill rundt denne tanken.

 

Jeg har ikke satt meg inn i dette helt enda, men er kun tidlig i ide fasen og ta imot inspill og andre tanker rundt dette temaet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å bruke en side som tilbyr sms tjenester gratis, for å så utnytte dette til å sette opp et PHP script for varsling vil i beste tilfelle være meget uetisk - om ikke ulovelig (avhengig av reglene til siden). Dessuten så vil det være mye jobb å lage et sånt script mot å benytte en sms gateway. Dette koster muligens litt penger, men dette burde vel kanskje være å foretrekke.

 

De fleste sms gateways tilbyr sending av sms over http, slik at alt du gjøre i php scriptet ditt er å bruke en kode som:

 

include "http://en-sms-gateway.com/send?til=xx&melding&bruker=xx&pass=xx";

 

Søk på google.com etter sms gateway (inkluder også enventuelt php i søketeksten). Da får du opp mange tilbydere av slike tjenester.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...