Gå til innhold

Overklokking av 6600GT med zalman.


Anbefalte innlegg

Har nettopp bestillt en zalman kobber viftekjøler til mitt XFX 6600GT 256MB, fordi når jeg klokka det med stockkjølern fikk jeg svarte streker over skjermen når jeg spillte.

 

Har dette kortet klokkingspotensial? Skal vel greie å klokke minne til 1200mhz på lik linje med et GTX kort så det skal vel dra alt da.

 

Noen som har råd for klokking av dette kortet? Program osv...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som sagt når det gjelder klokking så er ingenting sikkert, men last ned rivatuner

http://downloads.guru3d.com/download.php?det=163

 

der har du linken, så tar du å går opp 5mhz om gangen, hver gang så kjører du foreks. 3dmark05 og ser etter artifackts( hvis du er lat gå opp 10mhz om gangen) og pass på tempen dette gjør du helt til du får artifackts og så går du ned ca.10-15mhz..da har du funnet din klokk.spill noen timer med det for å se om det er stabilt og igjen pass på tempen.

Lenke til kommentar
Har nettopp bestillt en zalman kobber viftekjøler til mitt XFX 6600GT 256MB, fordi når jeg klokka det med stockkjølern fikk jeg svarte streker over skjermen når jeg spillte.

 

Har dette kortet klokkingspotensial? Skal vel greie å klokke minne til 1200mhz på lik linje med et GTX kort så det skal vel dra alt da.

 

Noen som har råd for klokking av dette kortet? Program osv...

5238993[/snapback]

 

 

Ikke noe som tilsier at du skal klare 1200 mhz. GTX? Finnes det 6600GTX?

har du 1.6 ns ram på det kortet?

Lenke til kommentar
Har nettopp bestillt en zalman kobber viftekjøler til mitt XFX 6600GT 256MB, fordi når jeg klokka det med stockkjølern fikk jeg svarte streker over skjermen når jeg spillte.

 

Har dette kortet klokkingspotensial? Skal vel greie å klokke minne til 1200mhz på lik linje med et GTX kort så det skal vel dra alt da.

 

Noen som har råd for klokking av dette kortet? Program osv...

5238993[/snapback]

 

 

Ikke noe som tilsier at du skal klare 1200 mhz. GTX? Finnes det 6600GTX?

har du 1.6 ns ram på det kortet?

5241604[/snapback]

 

 

Vel jeg skal greie å klokke det til 1200mhz selve minnet i seg selv. Det var det jeg mente fordi et 7800GTX har 1200mhz minne fra før. Men resten er jo et faktum. Blir pipelines og klokket når du driver med slikt?

Lenke til kommentar
Har nettopp bestillt en zalman kobber viftekjøler til mitt XFX 6600GT 256MB, fordi når jeg klokka det med stockkjølern fikk jeg svarte streker over skjermen når jeg spillte.

 

Har dette kortet klokkingspotensial? Skal vel greie å klokke minne til 1200mhz på lik linje med et GTX kort så det skal vel dra alt da.

 

Noen som har råd for klokking av dette kortet? Program osv...

5238993[/snapback]

 

 

Ikke noe som tilsier at du skal klare 1200 mhz. GTX? Finnes det 6600GTX?

har du 1.6 ns ram på det kortet?

5241604[/snapback]

 

 

Vel jeg skal greie å klokke det til 1200mhz selve minnet i seg selv. Det var det jeg mente fordi et 7800GTX har 1200mhz minne fra før. Men resten er jo et faktum. Blir pipelines og klokket når du driver med slikt?

5242249[/snapback]

 

Det henger lite, til ikke på greip. Har du 7800GT eller 6600GT?

Du kan ikke endre pipelines på et 6600GT (det har 8 stk, og det er maks).

 

Det er ingen sammenheng mellom GT og GTX på 6-serien og 7-serien what so ever.

 

Hva lurer du egentlig på?

Endret av torkelma
Lenke til kommentar

Med selve tråden? Om 6600GT 256 er overklokkvennlig? Blir ikke pipelines forandret når man klokker? Og hvordan klokkar man det?

 

Har et prog. som heter PowerStrip som man kan klokke med. Der klokker man memory og engine. Der dras to piler opp når du klokker. Skal disse pilene stå rett ved siden av hverandre eller kan memory være 1200mhz og engine 500? For da står de ikke ved siden av hverandre. Skal de det må engine opp på 635...

Endret av ATI vs GeForce
Lenke til kommentar

Såvidt jeg vet kan man ikke unlocke pipes på 6600 serien da det ikke er flere pipes i gpu'en fysisk :) Tror bare du justerer frekvensen pipsene jobber med, men du gjør ikke noe med de, når du clocker.

 

 

Edit: tror ikke du skal stresse med å ha samme fart på gpu / minne :)

Endret av SpkStrp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...