Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan Lage en "FTP" server med Linspire(linux)?


Anbefalte innlegg

Jeg har en gammel (6 GB hdd 128 ram ,400mhz ) pc med (win xp) som jeg vil ha nytte av den , er det mulig å få den til å bli FTP server ? hvordan gjør man det med win xp ? ,, håper det er enkelt..?

 

 

Jeg har ikke vært bort i det før ..men har bare hatt en konto hos home.no .. men vil ha egen server pga plass ... bare å komme med forslag det! ;)

Endret av xox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
trur du berre skal glømme å installere noke som har med windows å gjere..installere linux eller freebsd..linux har ftp server installert..f.eks SFTP..kryptert ftp.. =)

5238577[/snapback]

 

 

tror det og , mange som sier det ,men jeg har linux på cd nå ;)

 

men åssen er det å få opp linux server da? ( tenkte at hele 6 GB hardisken skulle bli til server plassen jeg)

Lenke til kommentar

Heisann. Jeg lurer også på dette. Men for min del er det uaktuellt å bruke linux. Win XP pro er det jeg kjører.

 

Lurer også på om det er noen prob med å sette opp en FTP server på en maskin i daglig bruk?? Eller må dette gjøres på en egen dedikert maskin ?? Vil i tilfelle bare bli som et verktøy for meg og noen av mine venner for å ha en grei rask måte å overføre store filer på i stedet for mail.

 

Håper noen har noen erfaringer med dette.

 

TAZmaniac

Lenke til kommentar
Heisann. Jeg lurer også på dette. Men for min del er det uaktuellt å bruke linux. Win XP pro er det jeg kjører.

 

Lurer også på om det er noen prob med å sette opp en FTP server på en maskin i daglig bruk?? Eller må dette gjøres på en egen dedikert maskin ?? Vil i tilfelle bare bli som et verktøy for meg og noen av mine venner for å ha en grei rask måte å overføre store filer på i stedet for mail.

 

Håper noen har noen erfaringer med dette.

 

TAZmaniac

5250267[/snapback]

 

funker fint det.. =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...