Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Netopia 3351 åpne porter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

gå på www.endring.nextgentel.no og logg på med kundenr/passord

 

Trykk på ..::Gå til avansert konfigurasjonsmeny::..

Trykk på ..::Endre offentlige servere på lokalnettet::..

Fyll inn ip til datamaskinen din evt. router (altså ip til det som står koblet til netopia routeren, (vanligvis 10.0.0.2) og hvilken port-range du vil åpne. Trykk "legg til oppføring" og påse at oppføringen dukker opp i en liste over. Trykk "tilbake" knappen på sida.

 

Trykk ..::Endre filtersett i ruteren::..

Gå nederst til der du kan fylle inn diverse verdier. Her trenger du å fylle inn samme ip som du oppga i forrige punktet i "Mottakers IP-adresse" feltet. Velg TCP under "protokoll" og velg "mottakerport" som skal åpnes vedsidenav "Er lik" feltet. Trykk "legg til filterregel" og påse endringene har blitt oppført i lista.

Gjenta samme prosess en gang til, men denne gangen endrer du TCP til UDP under "protokoll". Verdiene i "mottakers IP-adresse og "mottakerport" skal altså være de samme som over.

 

Nå har du åpnet Netopia routeren for den/de aktuelle portene.

 

For å åpne d-linken, se artikkelen under:

http://www.portforward.com/english/routers...DI-624/DC++.htm

 

Bildet under er eksempel for åpning av port 412 til ip 10.0.0.2, TCP-protokoll(husk å legg til UDP også) fra filtersettmenyen på endring.nextgentel.no

post-10803-1133473863_thumb.jpg

Endret av MorbidHamster
Lenke til kommentar

takk får hjelpen men er det ikke noen måter å ta av hele brannmuren det er også et problem med at når jeg kobler ut stroømmen så kan routeren få nytt ip fra modemet da er det problem, jeg må endre alle portene og åpnet igjen og skrive det nye ip til routeren.

Endret av XuserX
Lenke til kommentar
takk får hjelpen men er det ikke noen måter å ta av hele brannmuren det er også et problem med at når jeg kobler ut stroømmen så kan routeren få nytt ip fra modemet da er det problem, jeg må endre alle portene og åpnet igjen og skrive det nye ip til routeren.

5245153[/snapback]

 

Du kan gi den bakerste routeren en fast ip-adresse?

Lenke til kommentar
gå på www.endring.nextgentel.no og logg på med kundenr/passord

 

Trykk på ..::Gå til avansert konfigurasjonsmeny::..

Trykk på ..::Endre offentlige servere på lokalnettet::..

Fyll inn ip til datamaskinen din evt. router (altså ip til det som står koblet til netopia routeren, (vanligvis 10.0.0.2) og hvilken port-range du vil åpne. Trykk "legg til oppføring" og påse at oppføringen dukker opp i en liste over. Trykk "tilbake" knappen på sida.

 

Trykk ..::Endre filtersett i ruteren::..

Gå nederst til der du kan fylle inn diverse verdier. Her trenger du å fylle inn samme ip som du oppga i forrige punktet i "Mottakers IP-adresse" feltet. Velg TCP under "protokoll" og velg "mottakerport" som skal åpnes vedsidenav "Er lik" feltet. Trykk "legg til filterregel" og påse endringene har blitt oppført i lista.

Gjenta samme prosess en gang til, men denne gangen endrer du TCP til UDP under "protokoll". Verdiene i "mottakers IP-adresse og "mottakerport" skal altså være de samme som over.

 

Nå har du åpnet Netopia routeren for den/de aktuelle portene.

 

For å åpne d-linken, se artikkelen under:

http://www.portforward.com/english/routers...DI-624/DC++.htm

 

Bildet under er eksempel for åpning av port 412 til ip 10.0.0.2, TCP-protokoll(husk å legg til UDP også) fra filtersettmenyen på endring.nextgentel.no

5239231[/snapback]

 

hei har prøvde dette fikk dette feil meldigen

 

 

 

 

 

 

..:: En feil oppstod

 

 

Systemet klarte dessverre ikke å konfigurere deres ruter.

 

Vennligst prøv igjen, eller kontakt NextGenTel kundeservice på telefon 07979

(8-21 alle hverdager).

 

 

----

 

Hva kan problemet være??

Lenke til kommentar
Hva har du fyllt in av porter osv da?

5260770[/snapback]

 

nå fekk jeg meg inn på den siden..

har ''Én IP-adresse, uten filtersett'' velgt dette nå får jeg opp netopia funksjonenene når jeg prøver med ip adressen min..

Endret av XuserX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...