Gå til innhold

XFX Geforce 6800 XT, Bra?


Dozer_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når jeg leser litt på forumet her så ser jeg at noen har nevnt det et par ganger ja, og nå gleder jeg meg bare enda mer til jeg får det:) Lurer på hvor bra det faktisk presterer i Battlefield 2...

5225678[/snapback]

 

Det kortet funker glatt på battlefield 2! lover deg det! hadde det i den gamle pcen min...hakka ikke en eneste gang :D mne hadde 2 gb ram da.... men det er et bra kjøp som ikke snur lommeboken på hodet. :D

Lenke til kommentar

trodde det var omtrent som et 6800 kort ? Vurderer faktisk å kjøpe dette i agp form som en siste oppgradering av pcn før alt må skiftes ut :) Har lest at mange får en vellykket unlock av de 4 ekstra pipesene og at den kan overklokkes endel (xfx'n) :)

Vurderer også 6600gt (billigere, og jeg trenger ikke så stor oppløsning), og x800gt ..

Det med unlocke pipesene i 6800 frister, x800gt har bare 8 pipelines <period>.

Lenke til kommentar
trodde det var omtrent som et 6800 kort ? Vurderer faktisk å kjøpe dette i agp form som en siste oppgradering av pcn før alt må skiftes ut :) Har lest at mange får en vellykket unlock av de 4 ekstra pipesene og at den kan overklokkes endel (xfx'n) :) 

Vurderer også 6600gt (billigere, og jeg trenger ikke så stor oppløsning), og x800gt ..

Det med unlocke pipesene i 6800 frister, x800gt har bare 8 pipelines <period>.

5232799[/snapback]

 

 

Jeg har kjøpt meg dette kortet, og må si jeg er imponert! Det erstatter et Radeon9800PRO 128MB og sålangt er det bare fryd og gammen. Jeg leser litt om dette med pipelines, og lurer på om noen har linker til program hvor man kan sjekke om dette er mulig/program for å unlocke de?

 

 

Mvh Simen

Lenke til kommentar
Heisann,

har nettopp bestilt dette kortet fra komplett. Noen som har noen formeninger, bra eller dårlig, om dette kortet? Klarer nemlig ikke å finne noen tester av akkurat XT utgaven, men stolte på tilbakemeldinger jeg har hørt rundt om.

5225605[/snapback]

 

 

 

Gikk fra 9800 pro til 6800XT. I BF2 er det nesten ikke noe forskjell på PC'en min.

 

XP3200+

1GB Corsair TwinX LL

ASUS A7N8X-E Deluxe 2.0

Creative Audigy 2

 

En kamerat av meg som kjøpte ny PC: Asus HK, AMD Socket 939(3000 CPU et eller annet), 1 GB RAM, 6600GT. Han må bruke det innebygde lydkortet. Og den kjører BF2 mye dårligere enn den gamle PC'en som jeg har.

Tror også BF2 krever 2GB RAM for maks innstillinger.

Lenke til kommentar

Sollskinnshistorie noen? :)

 

 

Da har jeg unlocka samtlige pipelines, og har nå et kort som kjører med 16/6 pixel/vertex pipelines, og med følgende klokkefrekvenser: 345/740MHz.

 

Det må man da kunne kalle en god begynnelse? Det er ikke en eneste feil på skjermen, og alle testene går herlig fort unna. I 3Dmark03 gikk jeg fra 7373 med kortet i original stand, til 9819 i moddet stand. En 33% poengøkning vha softmod må da kunne sies å være bra? ;) I 3Dmark05 fikk jeg følgende før mod: 2770, og følgende etter: 4030. Her var det 45% økning, og det setter griller i hodet mitt. :D

 

Før jeg begynte å modde kortet, testet jeg hvordan det fungerte i BF2, kontra mitt gamle Radeon 9800PRO 128MB. Fikk ca 30% mer frames og mye bedre flyt. Etter denne posten skal jeg stikke og teste litt mer, så rapporterer jeg når det er overstått.

 

Ha en god aften videre godt folk!

 

 

PS! System: XP3200+, MSI Delta-FSR, 2X512MB PC3200, Seagate Barracuda 7200.7 SATA, Creative X-Fi. Brukte offisielle Forceware 81.95 og Rivatuner.

Endret av elf_man
Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale deg å kjøpe en ny skjermkortkjøler, som f.eks denne.

Jeg kan ikke si at den standard kjøleren som sitter på er veldig dårlig, siden jeg ikke har testet den, men jeg regner med den er ganske dårlig i forhold til zalman kjøleren. Kjøleren som satt på min gainward 6800le var rimelig dårlig så jeg byttet til den jeg linket til og nå klokker jeg lett til 380/850

Endret av TT88
Lenke til kommentar
Sollskinnshistorie noen? :)

 

 

Da har jeg unlocka samtlige pipelines, og har nå et kort som kjører med 16/6 pixel/vertex pipelines, og med følgende klokkefrekvenser: 345/740MHz.

 

Det må man da kunne kalle en god begynnelse? Det er ikke en eneste feil på skjermen, og alle testene går herlig fort unna. I 3Dmark03 gikk jeg fra 7373 med kortet i original stand, til 9819 i moddet stand. En 33% poengøkning vha softmod må da kunne sies å være bra? ;) I 3Dmark05 fikk jeg følgende før mod: 2770, og følgende etter: 4030. Her var det 45% økning, og det setter griller i hodet mitt. :D

 

Før jeg begynte å modde kortet, testet jeg hvordan det fungerte i BF2, kontra mitt gamle Radeon 9800PRO 128MB. Fikk ca 30% mer frames og mye bedre flyt. Etter denne posten skal jeg stikke og teste litt mer, så rapporterer jeg når det er overstått.

 

Ha en god aften videre godt folk!

 

 

PS! System: XP3200+, MSI Delta-FSR, 2X512MB PC3200, Seagate Barracuda 7200.7 SATA, Creative X-Fi. Brukte offisielle Forceware 81.95 og Rivatuner.

5234764[/snapback]

Interesting.. men er det et 6800xt kort du har eller bare 6800 ? Jeg ser nå at prisguiden til hardware ikke skiller mellom 6800 og 6800 xt! 6800xt har bare 8 pipelines mens 6800 har 12 (og ofte kan unlockes til 16 pipes) .. Huffsjameg dette var jeg ikke klar over faktisk.. tror ikke jeg skal satse på 6800xt da..

Lenke til kommentar
Ok, så at du tydeligvis fant ut av dette :D men har du 6800xt eller 6800? og er det et xfx kort?

5235662[/snapback]

 

 

Aye, jeg har et XFX GeForce 6800XT 128MB. Det er nesten litt utrolig at det går, men det går. Utrolig hvor mye bedre spillene mine går enn tidligere. I CS:S får jeg nå samme framerate om jeg kjører i 1024x768 eller 1280x1024; er CPU som er flaskehals (får ~ 100 FPS i begge oppløsninger på videotesten).

 

 

All honør til XFX. Btw, det er en NV40 kjerne på kortet mitt, vet ikke om det har noe å si da men ;)

 

 

Og ja, jeg gikk fra 8 til 16 pixel pipelines, og fa 4 til 6 vertex :D

 

 

Simen

Endret av elf_man
Lenke til kommentar
Ok, så at du tydeligvis fant ut av dette :D men har du 6800xt eller 6800? og er det et xfx kort?

5235662[/snapback]

 

 

Aye, jeg har et XFX GeForce 6800XT 128MB. Det er nesten litt utrolig at det går, men det går. Utrolig hvor mye bedre spillene mine går enn tidligere. I CS:S får jeg nå samme framerate om jeg kjører i 1024x768 eller 1280x1024; er CPU som er flaskehals (får ~ 100 FPS i begge oppløsninger på videotesten).

 

 

All honør til XFX. Btw, det er en NV40 kjerne på kortet mitt, vet ikke om det har noe å si da men ;)

 

 

Og ja, jeg gikk fra 8 til 16 pixel pipelines, og fa 4 til 6 vertex :D

 

 

Simen

5235708[/snapback]

Perkele det må være et godt kjøp da :D synd det sikkert ikke er noen garanti for at det fungerer.

Lenke til kommentar

Men til dere som unlocker Pipelines og Wertex shaders og ellers overklokker hastigheten på kortet: bruker dere orginal vifte på kortet? eller har dere kjøpt nye vifter utenom, eller kanskje vannkjøling? jeg lurer nemlig på om det kanskje er det som er litt av grunnen til at kortet faktisk ikke klare å kjøre BF2 i det hele tatt... Skjermen blir helt svart når jeg begynner å spille det skjønner dere, og jeg har enda ikke klart å få mer enn 1400 i 3d Mark 05. Noen som kan tenke seg hva dette kan skyldes?

Endret av Dozer_
Lenke til kommentar
Men til dere som unlocker Pipelines og Wertex shaders og ellers overklokker hastigheten på kortet: bruker dere orginal vifte på kortet? eller har dere kjøpt nye vifter utenom, eller kanskje vannkjøling? jeg lurer nemlig på om det kanskje er det som er litt av grunnen til at kortet faktisk ikke klare å kjøre BF2 i det hele tatt... Skjermen blir helt svart når jeg begynner å spille det skjønner dere, og jeg har enda ikke klart å få mer enn 1400 i 3d Mark 05. Noen som kan tenke seg hva dette kan skyldes?

5237066[/snapback]

 

 

Nope, jeg kjører meg original vifte. Ikke no mikk makk hos meg ;)

 

Men, det skal sies at jeg antageligvis har fått et "godt" eksemplar. Etter å ha lest litt rundt på nettet, er det faktisk ikke så mange som har fått det til (å låse opp samtlige pipelines).

 

 

Jeg kjører BF2 heeeeeelt strøkent, og kunne vel egentlig ikke forvente mer :) :)

 

 

Simen

Lenke til kommentar
Men til dere som unlocker Pipelines og Wertex shaders og ellers overklokker hastigheten på kortet: bruker dere orginal vifte på kortet? eller har dere kjøpt nye vifter utenom, eller kanskje vannkjøling? jeg lurer nemlig på om det kanskje er det som er litt av grunnen til at kortet faktisk ikke klare å kjøre BF2 i det hele tatt... Skjermen blir helt svart når jeg begynner å spille det skjønner dere, og jeg har enda ikke klart å få mer enn 1400 i 3d Mark 05. Noen som kan tenke seg hva dette kan skyldes?

5237066[/snapback]

 

Hm noe må i alle fall være galt, det er det samme jeg får med mitt 9550 @ 450/240.

 

oppdaterte drivere?

 

Simen: er det agp eller pci du har? kan jo ha noe å si ?

Endret av SpkStrp
Lenke til kommentar

Jeg har AGP kort. Det MÅ være noe driver greier ja. Jeg mener, selv med mitt gamle Radeon 9800PRO fikk jeg ca 2300 i 3Dmark05.

 

 

Chipset-drivere/skjermkort-drivere i orden for deg Dozer?

 

Jeg bruker Via Hyperion 5.04 og ForceWare 81.95.

 

 

 

Simen

 

 

PS! Jeg har tilogmed rester av ATI-drivere liggende, har ikke formatert etter at jeg bytta kort.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Men til dere som unlocker Pipelines og Wertex shaders og ellers overklokker hastigheten på kortet: bruker dere orginal vifte på kortet? eller har dere kjøpt nye vifter utenom, eller kanskje vannkjøling? jeg lurer nemlig på om det kanskje er det som er litt av grunnen til at kortet faktisk ikke klare å kjøre BF2 i det hele tatt... Skjermen blir helt svart når jeg begynner å spille det skjønner dere, og jeg har enda ikke klart å få mer enn 1400 i 3d Mark 05. Noen som kan tenke seg hva dette kan skyldes?

5237066[/snapback]

 

List opp alt du har av HW.

Hvilket skjermkort hadde du før du installerte XFX 6800XT?

Har du fjernet alt av gamle drivere?

Har du lagt inn GART-driver(AGP-drivere) for dit HK?

Hvilken driver-versjon brukte du ved installeringa av det nye kortet...

Din score i 3DMark05 tyder på at noe fundamentalt er galt med systemet ditt.

Problem med BF2 kan skyldes problem med selve spillet/manglende patch i tillegg til det ovennevnte..

 

PS og Edit:

Mine to 6800LE kort yter forøvrig betydelig bedre (3DMark) enn rapportert isolskinnshistorien til "elf_man".. selv med 12x5vp og 16x5vp, noe jeg synes er litt merkelig.. :hmm:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...