Jay_ Skrevet 29. november 2005 Skrevet 29. november 2005 Hei! Jeg lurer på om det er noen som har en løsning her.... Jeg her lyst til å kunne skru av og på f.eks. skjermen min med en sånn hauk-lignende sak. Så det jeg lurer på er om noen vet om ett eller annet som sender ut en elektrisk puls når det blir tilført strøm, og når strømmen blir kuttet.. Poenget er at jeg vil skru på pcen min med en trådløs hauk... og da trenger jeg noe som på en måte "trykker" på på knappen bare en kort stund.. Er det noen som vet noe?
Firesky Skrevet 29. november 2005 Skrevet 29. november 2005 trådløs you say... du kunne brukt IR.... jeg surfa litt å leta etter en måte å mekke noe lignende selv men fant ut at denne ikke var så dum ( helt øverst på siden )
Jay_ Skrevet 29. november 2005 Forfatter Skrevet 29. november 2005 Ja.. den var smart .... men det er ikke det jeg lurer på... For hvis man skal skru på skjermen.. må man jo trykke på en knapp (jeg har lcd skjerm), og det funker ikke bare å skru på strømmen til skjermen... Spørsmålet er om det finnes noe som sender ut en kort puls nå den får tilført strøm... Og en kort en nå strømmen blir skrudd av.... evt .om noen kan hjelpe meg å lage en krets som gjør dette....
Jay_ Skrevet 30. november 2005 Forfatter Skrevet 30. november 2005 (endret) Fant en løsning .... denne var kjekk.... men jeg må bare finne ut av frakt priser.... ellers var det ikke så veldig dyrt Endret 30. november 2005 av Jay_
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå