Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

UPC - leveres kun med modem?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg har av erfaring med UPC er at de leverer rent modem.

Jeg hadde abb som gav meg 3 IP'er.

 

Så lenge du ikke skal ha mange maskiner på aksesspunktet så burde det vel funke fint.

 

Spør du spesifikt om aksesspunkt siden du har det fra før av? Eller skal du kjøpe et?

Skal du kjøpe er det å anbefale å kjøpe en trådløs ruter.

Lenke til kommentar
Det jeg har av erfaring med UPC er at de leverer rent modem.

Jeg hadde abb som gav meg 3 IP'er.

 

Så lenge du ikke skal ha mange maskiner på aksesspunktet så burde det vel funke fint.

 

Spør du spesifikt om aksesspunkt siden du har det fra før av? Eller skal du kjøpe et?

Skal du kjøpe er det å anbefale å kjøpe en trådløs ruter.

5222484[/snapback]

 

Spør spesifikt om aksesspunkt siden jeg har et liggende ja. Det er hos min svigerinne. Hun har fått låne min kjære ruter, men pga. omlegging kunne jeg godt tenke meg å bytte ruteren hos hun ut med mitt aksesspunkt.

 

Funker aksesspunkt uten ruter?

Lenke til kommentar

Har ikke prøvd det.

Såvidt jeg har skjønt det funker et aksesspunkt som en tradisjonell HUB, bare trådløst.

 

Kobler man en HUB på Chello/UPC så funker det fint. Men maskinen får IP fra UPC's DHCP server.

Før var det slik at vanlig Chello abb gav deg 1 IP, mens Chello Plus ga 3 IP'er.

 

Hvis ikke andre har prøvd det og kan hjelpe deg, så er det ikke verre enn at du prøver. :D

Lenke til kommentar

Det kommer ann på hva slags linje de har fra upc. Om de har en linje hvor man kunn får utdelt 1 ip vil det ikke fungere fordi aksesspunktet vil ta opp den ip'en. Men dersom de har en linje med flere ip'er f. eks chello plus som gir deg muligheten til å ha 3 forskjellige ip'er, vil aksesspunktet ta opp 1 ip og hver pc tilkoblet aksesspunktet vil få utdelt en ip hver. Da vil du altså kunne ha på to pc'er tilkoblet det trådløse nettverket fordi de begge får en ip hver samtidig som aksesspunktet tar opp en ip.

Lenke til kommentar
Det kommer ann på hva slags linje de har fra upc. Om de har en linje hvor man kunn får utdelt 1 ip vil det ikke fungere fordi aksesspunktet vil ta opp den ip'en. Men dersom de har en linje med flere ip'er f. eks chello plus som gir deg muligheten til å ha 3 forskjellige ip'er, vil aksesspunktet ta opp 1 ip og hver pc tilkoblet aksesspunktet vil få utdelt en ip hver. Da vil du altså kunne ha på to pc'er tilkoblet det trådløse nettverket fordi de begge får en ip hver samtidig som aksesspunktet tar opp en ip.

5229296[/snapback]

 

De har kun det billigste alternativet, Chello Easy eller noe sånn... Så da fikk jeg svar på det jeg trodde, nemlig at det ikke vil fungere.

 

Takk for hjelpa alle sammen!

 

Mvh

JDM

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...