Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

winlogon.exe bruker 100% cpukraft


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har de siste dagene hatt det problemet at winlogon.exe bruker 100% av cpukraften på maskinen. Dette gjør at den blir så og si ubrukelig. Bare å skrive dette er en lidelse. Det hakker! Jeg har søkt litt rundt på nett og funnet ut at dette kan være en trojan/virus. Jeg bruker AVAST antivirus og har også brukt bl.a. Ad-Aware og Spybot uten hell. Pc'b er helt up-to-date når det gjelder hotfixer osv.

 

Noen som har noen anelse om hva det kan være?

 

Har også brukt Hijackthis, men kan av loggen ikke helt se hva som skulle være skadelig for systemet. Er det noen som er eksperter på dette programmet er det bare å si i fra, da publiserer jeg loggen.

 

mvh

 

Kim.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kanskje du bør formatére maskinen? Det er en del virus som antivirusprogrammene ikke tar. Jeg måtte lage et eget program for å ta knekken på et virus en gang.

5219906[/snapback]

 

 

Jeg håper i det lengste på å unngå det. Når det gjelder å lage egne program...ehh, nei.

 

Ingen som har noen forslag?

 

 

hva om jeg bytter ut winlogon.exe filen? Kan det ha noen effekt?

 

mvh

Kim.

Lenke til kommentar

Har du en firewall ?

Sjekk at ikke winlogon prøver å gå på nett, gjerne på MANGE porter

samtidig. Det skal den nemmelig ikke gjøre, og er nok i så fall blitt

erstattet av et virus/spyware/malware.

 

Må innrømme at jeg tviler litt på at det er virus, kjører selv Avast, og den skriker ut bare noe lukter litt småsurt. Aldri fått noe virus etter at

jeg skaffet meg det.

 

Du kan også prøve ewido, det får veldig god kritikk på nettet.

 

Mvh,

Beej80

Lenke til kommentar
Har du en firewall ?

Sjekk at ikke winlogon prøver å gå på nett, gjerne på MANGE porter

samtidig. Det skal den nemmelig ikke gjøre, og er nok i så fall blitt

erstattet av et virus/spyware/malware.

 

Må innrømme at jeg tviler litt på at det er virus, kjører selv Avast, og den skriker ut bare noe lukter litt småsurt. Aldri fått noe virus etter at

jeg skaffet meg det.

 

Du kan også prøve ewido, det får veldig god kritikk på nettet.

 

Mvh,

Beej80

5221851[/snapback]

 

Jeg så litt på firewall-innstillingene mine (jeg bruker den innebygde i SP2) og fant et program som heter tool4.exe. Det viser seg at dette var spyware. Det lå i windowsmappen og det var 5 andre filer som ble opprettet på samme dato og samme tid.

 

Jeg lastet ned Ewido og dette fant filene. Synes det er veldig rart at dette kunne gli forbi Avast. I tillegg har jeg som sagt kjørt ad-aware og spybot mange ganger. Merkelig at disse programmene ikke fant noe.

 

Herettet skal jeg bruke Ewido fast, det er helt sikkert.

 

Takk for hjelpen!

 

mvh

Kim.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...