Gå til innhold

Ny allround-PC, trenger tips [LØST]


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

 

Har innsett at det er påtide med ny PC, min gamle Pentium III 600 MHZ (!) begynner å bli i minste laget...

 

Hovedsakelig bruksområde:

Nett-surfing, nedlasting, bildebehandling, musikk samt spilling av ett (!) spill: Live for speed

 

Er ikke ut etter det beste av det beste, med endel oppgraderinger så holder faktisk gamle-PC'en med i svingene ennå, selv om det begynner å bli på grensen.

 

Problemet er at jeg ikke lenger er oppdatert på hva som er bra og hva man bør styre unna. Håper derfor på noen innspill fra dere. Har såvidt begynnt å undersøke litt, hva med denne:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300617&cks=PRL

 

 

303550 - In-Win S508 Midi Tower ATX Svart Chassi, 350W Nätagg

307537 - Intel Pentium 4 630 3.0GHz Socket LGA775, 2MB, EM64T, BOXED m/vifte

301113 - Corsair Value S. PC4200 DDR2 512MB 64Meg x 64, CL4, 533MHz, 240-pin

300817 - MSI 915P NEO2 Platinum Moderkort S775 I915P,SATA,ATX,GbLAN,Dual-DDR2,PCI-Ex16

307912 - Samsung SpinPoint P120S 200GB SATA2 8MB 7200RPM NCQ

307197 - Gainward GeForce 6600GT 256MB 2ns GDDR3 PCI-Express,"Ultra/1980PCX Tv-out, DVI

314090 - NEC DVD-brenner ND-3550 IDE Black OEM DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

302845 - Sony Floppy Drive, 3,5" 1,44MB Silver Floppy Drive Internal

303162 - NN Antistatisk Armlenke 1.8 meter BW-106BL-L4

Kabler for montering medfølger

 

Evt andre forslag?

 

Hadde håpet å holde meg godt under 10K!

 

MVH

Tommy

Endret av Tombra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil si at denne gir mer for pengene: PC i deler - AMD S939 Athlon64 3500+, 6600GT PCIe, 512MB, 200GB, DVD±R/RW 5995 kr.

I tillegg kan det lønne seg å kjøe ei ekstra minnebrikke (identisk med en som følger med) i DUAL-DDR for å få bedre ytelse.

 

Du kan se på denne testen: Prosessorer du har råd til Der modellen over p4 630: P4 640 i de fleste testene ble slått av AMD64 3500+. Unntakene er i encoding, der 3500+ er like etter. AMD Athlon 64 3500+ ble kåret til best i test.

Lenke til kommentar

Så den pakken du linket til, som er billigere, og har langt mindre MHZ er likevel bedre? Virker litt rart, men har søkt litt rundt å lagt merke til forholdsvis store forskjeller på Intel og AMD. Encoding er ikke noe jeg driver mye med, så det er ikke prioritert i det heletatt!

Takker for svar.

Ekstra minne blir nok handlet uansett :)

Lenke til kommentar
Ingen flere meninger om jeg bør velge AMD pakken fremfor Intelpakken eller motsatt?  :hmm:

5236400[/snapback]

 

Må ikke kun se på klokkefrekvensen. Det teller litt hva man får gjort per klokkeslag også. Jeg ville nok gått for en AMD prosessor. Når det står f.eks. 3800+ bak så skal det tilsvare en 3800 mhz, men itel har vel tatt patent på mhz saken sin.

 

En amd 3500+ gir deg mest for pengene.

Lenke til kommentar
Når det står f.eks. 3800+ bak så skal det tilsvare en 3800 mhz, men itel har vel tatt patent på mhz saken sin.

 

Patent på MHz? Nå har jeg hørt det også... :!:

 

For dem som ikke vet det så er definisjonen på Hz svingniger per sekund. 1MHz er dermed 1 000 000 svingninger per sekund.

Endret av Max Mekker
Lenke til kommentar
Når det står f.eks. 3800+ bak så skal det tilsvare en 3800 mhz, men itel har vel tatt patent på mhz saken sin.

 

Patent på MHz? Nå har jeg hørt det også... :!:

 

For dem som ikke vet det så er definisjonen på Hz svingniger per sekund. 1MHz er dermed 1 000 000 svingninger per sekund.

5237044[/snapback]

 

Nå skrev ikke jeg mhz, men "mhz saken". Hadde du en liten leseleif?

Intel omtaler prosessorene sine som 3.2 GHz, mens AMD omtaler sine som 3200+. Hvorfor er det sånn tror du? Følger du ikke med? Holder du deg ikke oppdatert? Dette er for dårlig :tease:

Fin def på hertz, men den kan vel alle? Siden 1 Hz = 1 s^-1 så sier vel dette seg selv? Elementærkunnskap.

 

Btw: Du er skikkelig heldig med signaturen din. "Inteligent tekst plasseres her". Finner du en grov skrivefeil i den setningen? eller hur :D

 

Nå har jeg hørt det også :!:

Endret av torkelma
Lenke til kommentar

okey rolig nå gutter, mye offtopic prating her inne, greit nok at en a64 3500+ skal kunne konkurrere med en 3.5gig ifra Intel, men blir kanskje litt feil når du kommer høyere opp i segmentet, feks en A64 X2 4800+ kan neppes sammenlignes mot en p4 4.8 gig, selv om den ikke engang finnes da. Skal du spille en del, er Amd å foretrekke, en 3500+ evnt en 3700+ vil gi deg mye for pengene,evnt kan du også kjøpe en Opteron hvis du har tenkt å overklokke siden de er svært så villige ;) Hvor mye er maks pris på pc deler som du har tenkt å bruke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...