Gå til innhold

Anbefale allround objektiv til eos 350?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har nettopp kjøpt meg et Canon eos 350 med kit objektivet(18-55). Er relativt fersk som fotograf, men ser at dette objektivet ikke tar spesielt gode bilder.

Jeg trenger et lyssterkt allround objektiv som har litt tele og litt vidvinkel. Har tenkt å kjøpe meg et tele objektiv i tillegg etterhvert.

Er det noen som har noen anbefalinger til meg? Hva ville dere anbefalt som hoved objektiv dersom man hadde kjøpt bare kamerahuset, i stedet for kit objektivet? Helst ikke over 3000 kr.

Hilsen fra Tistel :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

3000 kroner blir nok litt lite for en lysterk zoom. 4000-5000 må du nok minst ut med. Selv har jeg tenkt til å kjøpe denne, Tamron AF SP 28-75MM F/2.8 XR Di CANON for 4000 kroner. Men den har ikke noe særlig vidvinkel å skryte av på en 350d, skal du ha vidvinkel er vel den billigste (som er noe særlig mer lysterk en Kit zoomen) denne, Sigma 18-50mm F2.8 EX DC Canon for 4330 kroner.

Under det finner du nok ikke noe særlig.

Skrevet

ovennævnte er rigtig god - og så kan du jo bruge vidvinklen på standardoptikken. Den er altså heller ikke så dårlig igen, specielt ikke hvis du blænder lidt op.

jeg har selv sigmas 18-125 som standard. Den er ikke specielt lysstærk, men har et godt zoomområde. Til de lyssvage optagelser har jeg caonon 50mm f 1,8, der er rigtig godt til prisen (omkring 1000 kr.)

kig evt. på www.fredmiranda.com og læs hvad andre syntes om de forskellige optikker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...