Gå til innhold

Problem ATI Mobility Radeon 9000


ingentingg

Anbefalte innlegg

Har hatt bærbare pcen i 1 år uten problem, men i forrige uke fikk eg problem med grafikkortet.

 

Har fått problemer med 3D-delen av grafikken til spill o.l. Alt sammen blir bare striper som "kommer ut av skjermen", akkurat slik som det er når de kjører warpspeed i Star-trek. I tillegg er det endel ikoner på min datamaskin som har forsvunnet, (bare ikonet, ikke selve filen).

Har prøvd å reinstallere både grafikkort, og formatere hardisken og reinstallere Windows +++ igjen, uten at problemet er løyst.

 

Maskinen finner ikke noen feil selv med grafikkortet eller one annet.

Har prøvd å laste ned de siste driverne fra ATI, men når eg prøver å installere de får eg feilmelding hvor det står: "INF-feil, Videodriver ble ikke funnet. Prøv å installere en standard VGA-skjerm".

 

Er det noen som har noen peiling på hva som er galt? eller hva eg eventuelt kan gjøre for å fikse det?. Kan det være noe fysisk galt med grafikkortet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ettersom det er et Mobility kort du har kan du ikke bruke ATIs Catalyst drivere uten videre. Last ned mobility modder fra driverheaven.net for å kunne bruke Catalyst på bærbare maskiner eller prøv Omega driverene som er ferdig modifisert. (Selv foretrekker jeg å modde driveren selv).

 

Dersom dette fungerer, men du fortsatt har problemer med spill, så har du nok dessverre et hardware problem og må ta kontakt med produsenten av maskinen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...