Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

QoS virker ikke?


Anbefalte innlegg

Har en Linksys WRT54GX-v2 med firmware 2.00.08.

 

Jeg har satt opp en del begrensninger i QoS men etter målinger på dinside sitt surfometer har de ingen effekt. Satt begrensning på 80 kbit/s på mac adr min men måler over 1000 kbit/s likevell. Sjekka på en maskin til med samme resultat.

 

Bare sjekke at jeg har fårstått det med QoS riktig. Den skal kun begrense uthastighet på Linksys sin router og det skal den gjøre hele tiden uansett trafikk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kjører vel linux på den boksen. Hvis det fungerer slik det fungerer på min ovislink, så får maskinen din full hastighet frem til noen andre trenger kapasiteten. Da vil de andre bli prioritert over deg. Det er jo ingen grunn til å hindre deg i å bruke all båndbredde så lenge ingen andre trenger den, er det?

 

-Ko_deZ-

Lenke til kommentar
Det kjører vel linux på den boksen. Hvis det fungerer slik det fungerer på min ovislink, så får maskinen din full hastighet frem til noen andre trenger kapasiteten. Da vil de andre bli prioritert over deg. Det er jo ingen grunn til å hindre deg i å bruke all båndbredde så lenge ingen andre trenger den, er det?

 

-Ko_deZ-

5209154[/snapback]

 

Etter alt jeg veit finnes det ikke Linux software til den routern ennå. Er nok som du sier da at jeg har fullt til noen trenger kapasiteten men da kommer det til å funnke dårlig siden alle har samme prioritet og samme hastighetsbegrensning. Er 15 stk på en 24000/1200 linje så må begrenses litt uthastighet.

Lenke til kommentar

Jeg var sikker på at Linksys WRT54 routerene kjørte linux jeg. Det er jo massevis av hack til dem....

Jeg vil likevel anta at det du setter opp er den båndbredden du minimum skal få på maskinen, og at all trafikk utover det har lav prioritet, selv om det ikke kjøres linux på boksen.

 

-Ko_deZ-

Lenke til kommentar
Jeg var sikker på at Linksys WRT54 routerene kjørte linux jeg. Det er jo massevis av hack til dem....

Jeg vil likevel anta at det du setter opp er den båndbredden du minimum skal få på maskinen, og at all trafikk utover det har lav prioritet, selv om det ikke kjøres linux på boksen.

 

-Ko_deZ-

5209497[/snapback]

 

Mener altså at de ikke har lagd noen Linux til GX Versjonen jeg da men får titte litt rundt. Er det større muligheter for begrensinger der?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...