Gå til innhold

Problemer med patch v1.12 til Battlefield 2 og SF


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har problemer med å få spilt BF2 og BF2: SF online. Singleplayer og Local Server går fint. Jeg har nå på nytt lagt inn BF2 og BF2: SF og Unranked Server Files v1.12 i den rekkefølgen. Er det ikke patch v1.12 som ligger på platen til SF som legges inn aller først under installasjonen, bare at den er på 261mb i stedet for 280mb? File version er 10.50.0.125, som er det samme som på patch v1.12. Skulle jeg installere denne patchen på nytt igjen nå etter at jeg har installert begge spillene? Patch versjon som står i høyre hjørnet i BFHQ er: 1.1.2552-344.0. Problemet er at alle serverene er rød, og når jeg prøver å trykke på en av de, får jeg beskjed om at jeg har en eldre versjon enn serveren. Dette skjer når jeg har kun krysset av for Same Mod. Og, når jeg krysser av kun for Same Version Only så får jeg opp fire-fem servere i hvitt i tillegg til de røde, men når jeg prøver å komme meg inn på en av de hvite serverene, så blir skjermen svart og blinker et par ganger, og jeg detter ut av spillet. Jeg tenkte at svaret kunne være å legge inn v1.12 på nytt etter installasjonen, men jeg måtte gjøre det på den manuelle måten her, men da får jeg dette svaret, som jeg ikke har fått tidligere:

 

Could not find Patch File

Enter a New Name & Directory for the Patch File or

Press Enter to Quit ===>

 

Takk for hjelp! :thumbup:

 

Er svaret å bare avinstallere og legge inn på nytt? Det er jo det jeg nettopp har gjort. :dontgetit:

 

 

Krelian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg gjorde var å installere BF2:SF som normalt. Det står at den patcher et eller annet under installasjonen, men det tror jeg ikke er oppgradering til 1.12, iallefall ikke for vanilla BF2. Etter at installasjonen var ferdig prøvde jeg også å spille online, men merket at de fleste var merket rødt pga forskjellig versjon. Da avsluttet jeg BF2 og installerte v1.12 patchen (280MB). Da funket alt fint.

Det står vel også noe i den plagsomme meldingsboksen etter innloggingen at alle må installere 1.12-patchen.

 

Jeg vet ikke hvorfor du måtte gjøre det på den manuelle måten. Den gjelder forøvrig for 1.03-patchen. 1.12 krever av en merkelig grunn 3000 MB ledig plass på C:\

Hva er "Unranked Server Files v1.12"? Lå den på BF2:SF-dvd/cd'en? Hvis ja så er det antagelig den som kjøres før selve installasjonen tar til.

Lenke til kommentar

Takk for svar. Jeg skal prøve det. Unranked Server Files v1.12 fant jeg her:

 

http://www.eagames.com/official/battlefiel...s/downloads.jsp

 

Jeg er ikke helt sikker på hva denne filen gjør, men da jeg la inn forrige utgave v1.03, fikk jeg et mye større utvalg av servere. Flere tusen i motsetning til bare noen få hundre. Jeg vet ikke om det er et register over nye servere tilgjengelig.

Det var en patch som ble installert fra dvd'en til SF, før selve installasjonen av spillet startet.

 

Krelian

Lenke til kommentar

Ok. Nå er jeg nesten i mål. Nå har jeg fått patchet, og serverene er ikke røde lengre, men det samme som før skjer når jeg prøver å komme meg inn på en server. Skjermen blir helt svart og blinker i et par sekund, og så blir det bare helt stille og spillet kutter ut, og jeg er tilbake til skrivebordet øyeblikkelig. Jeg har nettopp installert Windows XP på nytt, og la først inn hovedkort-driverene og deretter den nyeste skjermkort-driveren. Jeg har ikke installert Service Pack 2 til XP. Har det noe å si? Jeg fikk denne beskjeden fra Windows under installasjon av patch'en: "BF2CDKeyCheck.exe has encountered a problem and needs to close. We are sorry for the inconvenience." Jeg tenkte først at dette kunne være problemet, at det var et problem med cd-key'en. Jeg prøvde å dobbeltklikke på BF2CdKeyCheck.exe for å konfirmere cd-key'en, noe som jeg måtte gjøre med patch v1.03 men fikk samme feilmelding fra Windows da. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Har samme problem med SP2 installert så det hjelper nok ikke....

 

Noen som har noen ide, annet enn å sende en brevbombe til EA og DICE!

5208114[/snapback]

 

Jeg sendte et spørsmål gjennom Ask a Question hos EA Support angående dette FAQ. Jeg får håpe de gir meg hjelp til å løse problemet. Er de kjent for å gidde å svare? Takk for tip set _MrMilo_ :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...