Fjellape Skrevet 23. november 2005 Skrevet 23. november 2005 Heisann! Forige helg var jeg på lan, og da jeg skulle omstrate så gikk strømmen på hele stedet og jeg hadde problemer med oppstart. Pcen var påskrudd i 10 sekunder før den skudde seg av igjen og etter dette har ikke noe skjedd. Nå i dag fikk jeg også den nye cpu vifta og kablene jeg bestilte. Jeg monterte alt sammen i håp om at dette ville funke, men så enkelt var det ikke. Det kan være at jeg har koblet feil, men jeg har koblet alt etter hvordan det var koblet før bare med de nye ledningene. Her er litt system info hvis det er til nytte: Cpu: Intel pentium 4, 3.2ghz ht teknologi Hovedkort: Asus PGD150 Ram: corair 1024mb Skjermkort. Ati radeon X800XT Hdd: Maxtor 200gb Nye vifta:CNPS9500LED Zalman CPU-kjøler,m/viftestyring. og LED nye kabler: LARK90SIL ATA133 IDE-kabel, 90cm, sølv Håper noen kan hjelpe meg, har hatt problemer med dette siden lørdag og det begynner å bli uproblematisk. Takk for alle svar:)
lasr Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Håper noen kan hjelpe meg, har hatt problemer med dette siden lørdag og det begynner å bli uproblematisk. Takk for alle svar:) 5198994[/snapback] Selv om det begynner å bli uproblematisk og vurderingsgrunnlaget er noe tynt ; jeg ville prøvd med en annen PSU. Du har sikkert en kompis som kan låne deg en i noen timer
Fjellape Skrevet 24. november 2005 Forfatter Skrevet 24. november 2005 Håper noen kan hjelpe meg, har hatt problemer med dette siden lørdag og det begynner å bli uproblematisk. Takk for alle svar:) 5198994[/snapback] Selv om det begynner å bli uproblematisk og vurderingsgrunnlaget er noe tynt ; jeg ville prøvd med en annen PSU. Du har sikkert en kompis som kan låne deg en i noen timer 5199025[/snapback] det jeg egentlig tror jeg skal gjøre, kjøpe ny psu eller låne en fra en kompis så lenge.
friskies Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Lol, hvis det begynner å bli Uproblematisk så er det vel ikke noe problem? Men, seriøst: Starter viftene når du skrur på pc`n? Eller er det helt dødt?
torkelma Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Gjør dette: Hvis ikke punktet hjelper, gå til neste: *Reset bios (clear cmos) *Ta ut alle komponentene av kassa og kjør den utenfor med minimalt med komponenter. Sjekk at alt er montert riktig, kjølepasta osv Finn synderen som ikke vil lenger. *Prøv ny PSU (lån, ikke kjøp før du må) Hjelper ingenting av dette, står du ovenfor et problem
Fjellape Skrevet 24. november 2005 Forfatter Skrevet 24. november 2005 Lol, hvis det begynner å bli Uproblematisk så er det vel ikke noe problem? Men, seriøst: Starter viftene når du skrur på pc`n? Eller er det helt dødt? 5199092[/snapback] alt er dødt, eneste som viser tegn til liv er den lille grønne led lyset som lyser nederst, når jeg trykker på "on" knappen skjer det ingen ting.
torkelma Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Lol, hvis det begynner å bli Uproblematisk så er det vel ikke noe problem? Men, seriøst: Starter viftene når du skrur på pc`n? Eller er det helt dødt? 5199092[/snapback] alt er dødt, eneste som viser tegn til liv er den lille grønne led lyset som lyser nederst, når jeg trykker på "on" knappen skjer det ingen ting. 5199918[/snapback] høres ut som død PSU. leverer ikke nok strøm.
Fjellape Skrevet 24. november 2005 Forfatter Skrevet 24. november 2005 Lol, hvis det begynner å bli Uproblematisk så er det vel ikke noe problem? Men, seriøst: Starter viftene når du skrur på pc`n? Eller er det helt dødt? 5199092[/snapback] alt er dødt, eneste som viser tegn til liv er den lille grønne led lyset som lyser nederst, når jeg trykker på "on" knappen skjer det ingen ting. 5199918[/snapback] høres ut som død PSU. leverer ikke nok strøm. 5200057[/snapback] Skal sjekke ut ny psu i dag, funker den så vet jeg at det er den gamle som er herpa...
sjoko Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Lol, hvis det begynner å bli Uproblematisk så er det vel ikke noe problem? Men, seriøst: Starter viftene når du skrur på pc`n? Eller er det helt dødt? 5199092[/snapback] alt er dødt, eneste som viser tegn til liv er den lille grønne led lyset som lyser nederst, når jeg trykker på "on" knappen skjer det ingen ting. 5199918[/snapback] høres ut som død PSU. leverer ikke nok strøm. 5200057[/snapback] Skal sjekke ut ny psu i dag, funker den så vet jeg at det er den gamle som er herpa... 5200086[/snapback] Har du sjekket om "PW switch" pluggen er satt riktig i HK?
Fjellape Skrevet 24. november 2005 Forfatter Skrevet 24. november 2005 Lol, hvis det begynner å bli Uproblematisk så er det vel ikke noe problem? Men, seriøst: Starter viftene når du skrur på pc`n? Eller er det helt dødt? 5199092[/snapback] alt er dødt, eneste som viser tegn til liv er den lille grønne led lyset som lyser nederst, når jeg trykker på "on" knappen skjer det ingen ting. 5199918[/snapback] høres ut som død PSU. leverer ikke nok strøm. 5200057[/snapback] Skal sjekke ut ny psu i dag, funker den så vet jeg at det er den gamle som er herpa... 5200086[/snapback] Har du sjekket om "PW switch" pluggen er satt riktig i HK? 5200150[/snapback] Ja, den skal stå riktig. Tror egentlig det er psuen som er herpa. Snakka med en ikt fyr på skolen i dag, og han mente at psuen kan ha fått for mye strøm i seg og kortslutta.
Fjellape Skrevet 24. november 2005 Forfatter Skrevet 24. november 2005 Lol, hvis det begynner å bli Uproblematisk så er det vel ikke noe problem? Men, seriøst: Starter viftene når du skrur på pc`n? Eller er det helt dødt? 5199092[/snapback] alt er dødt, eneste som viser tegn til liv er den lille grønne led lyset som lyser nederst, når jeg trykker på "on" knappen skjer det ingen ting. 5199918[/snapback] høres ut som død PSU. leverer ikke nok strøm. 5200057[/snapback] Skal sjekke ut ny psu i dag, funker den så vet jeg at det er den gamle som er herpa... 5200086[/snapback] Har du sjekket om "PW switch" pluggen er satt riktig i HK? 5200150[/snapback] Ja, den skal stå riktig. Tror egentlig det er psuen som er herpa. Snakka med en ikt fyr på skolen i dag, og han mente at psuen kan ha fått for mye strøm i seg og kortslutta. 5200449[/snapback] har bestilt nye komponenter, results kommer asap.
Fjellape Skrevet 29. november 2005 Forfatter Skrevet 29. november 2005 Det var ikke noe galt med psu eller noe, det var bare power switch ledningen som var blitt "klipt" over men men, ble hvertfall nye og bedre komponenter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå