Gå til innhold

Tror pcen min har kortslutta totalt.

Fjellape

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Forige helg var jeg på lan, og da jeg skulle omstrate så gikk strømmen på hele stedet og jeg hadde problemer med oppstart. Pcen var påskrudd i 10 sekunder før den skudde seg av igjen :hmm: og etter dette har ikke noe skjedd. Nå i dag fikk jeg også den nye cpu vifta og kablene jeg bestilte. Jeg monterte alt sammen i håp om at dette ville funke, men så enkelt var det ikke. Det kan være at jeg har koblet feil, men jeg har koblet alt etter hvordan det var koblet før bare med de nye ledningene. Her er litt system info hvis det er til nytte:

Cpu: Intel pentium 4, 3.2ghz ht teknologi

Hovedkort: Asus PGD150

Ram: corair 1024mb

Skjermkort. Ati radeon X800XT

Hdd: Maxtor 200gb

Nye vifta:CNPS9500LED

Zalman CPU-kjøler,m/viftestyring. og LED

nye kabler: LARK90SIL

ATA133 IDE-kabel, 90cm, sølv

Håper noen kan hjelpe meg, har hatt problemer med dette siden lørdag og det begynner å bli uproblematisk. Takk for alle svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Håper noen kan hjelpe meg, har hatt problemer med dette siden lørdag og det begynner å bli uproblematisk. Takk for alle svar:)

5198994[/snapback]

Selv om det begynner å bli uproblematisk og vurderingsgrunnlaget er noe tynt ; jeg ville prøvd med en annen PSU. Du har sikkert en kompis som kan låne deg en i noen timer

Skrevet

5198994[/snapback]

Selv om det begynner å bli uproblematisk og vurderingsgrunnlaget er noe tynt ; jeg ville prøvd med en annen PSU. Du har sikkert en kompis som kan låne deg en i noen timer

5199025[/snapback]

det jeg egentlig tror jeg skal gjøre, kjøpe ny psu eller låne en fra en kompis så lenge.

Skrevet

Lol, hvis det begynner å bli Uproblematisk så er det vel ikke noe problem? Men, seriøst: Starter viftene når du skrur på pc`n? Eller er det helt dødt?

Skrevet

Gjør dette:

Hvis ikke punktet hjelper, gå til neste:

*Reset bios (clear cmos)

*Ta ut alle komponentene av kassa og kjør den utenfor med minimalt med komponenter.

Sjekk at alt er montert riktig, kjølepasta osv

Finn synderen som ikke vil lenger.

*Prøv ny PSU (lån, ikke kjøp før du må)

Hjelper ingenting av dette, står du ovenfor et problem

Skrevet
Lol, hvis det begynner å bli Uproblematisk så er det vel ikke noe problem? Men, seriøst: Starter viftene når du skrur på pc`n? Eller er det helt dødt?

5199092[/snapback]

alt er dødt, eneste som viser tegn til liv er den lille grønne led lyset som lyser nederst, når jeg trykker på "on" knappen skjer det ingen ting.

Skrevet

5199092[/snapback]

alt er dødt, eneste som viser tegn til liv er den lille grønne led lyset som lyser nederst, når jeg trykker på "on" knappen skjer det ingen ting.

5199918[/snapback]

høres ut som død PSU. leverer ikke nok strøm.

Skrevet

5199092[/snapback]

5199918[/snapback]

5200057[/snapback]

Skal sjekke ut ny psu i dag, funker den så vet jeg at det er den gamle som er herpa...

Skrevet

5199092[/snapback]

5199918[/snapback]

5200057[/snapback]

Skal sjekke ut ny psu i dag, funker den så vet jeg at det er den gamle som er herpa...

5200086[/snapback]

Har du sjekket om "PW switch" pluggen er satt riktig i HK?

Skrevet

5199092[/snapback]

5199918[/snapback]

5200057[/snapback]

5200086[/snapback]

5200150[/snapback]

Ja, den skal stå riktig. Tror egentlig det er psuen som er herpa. Snakka med en ikt fyr på skolen i dag, og han mente at psuen kan ha fått for mye strøm i seg og kortslutta.

Skrevet

5199092[/snapback]

5199918[/snapback]

5200057[/snapback]

5200086[/snapback]

5200150[/snapback]

Ja, den skal stå riktig. Tror egentlig det er psuen som er herpa. Snakka med en ikt fyr på skolen i dag, og han mente at psuen kan ha fått for mye strøm i seg og kortslutta.

5200449[/snapback]

har bestilt nye komponenter, results kommer asap.

Skrevet

Det var ikke noe galt med psu eller noe, det var bare power switch ledningen som var blitt "klipt" over :wallbash:

men men, ble hvertfall nye og bedre komponenter :dribble:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...