Gå til innhold

Olympus E-300 valuta for pengene?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er ny bruker på forumet her og har noen spørsmål.

 

Jeg er "gammel" speilrefleksbruker, men har gått til innkjøp av digital SLR (Olympus E-300 kit med 2 objektiv).

Har skummet gjennom på forumet her at det er delte meninger om dette kameraet, men jeg har så langt vært fornøyd med dette. Fikk settet på Preus Foto for 5.790,- (åpningstilbud). Er dette en grei pris?

Vurderer å kjøpe meg ekstern blitz, da den innebygde ikke er tilstrekkelig for mitt bruk. Jeg har i den forbindelse halvveis bestemt meg for Olympus FL-36. Har noen prøvd denne?

Endret av Stigje1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går ut ifrå at det er 14-45mm og 40-150mm som er i pakken, i så fall så har du gjort eit bra kjøp, :thumbup: Veldig bra pakke til den prisen.

Eg betalte vel 9-10000 for berre eit knapt år sidan :cry:

 

Ved ISO over 800 får du nok meir støy enn du likar, men dette har i alle fall ikkje eg opplevd som eit stort problem etter å ha brukt kameraet i nesten eitt år. Bildekvaliteten elles er heilt topp :)

 

Litt dumt at ein ikkje kan kombinere "bulb" lukkarinnstilling med trådlaus fjernkontroll.

Og det kan være litt problem med å autofokusere mot uniforme områder, men dette er kanskje meir eit generelt problem

Lenke til kommentar
Det er muligens litt kjedelig for deg å spørre om det nå, men hvorfor gikk du ikke for E-500? Nesten samme pris, og nyere og bedre enn E-300 på de fleste punkter.

 

Det var fordi prisen var så gunstig, de hadde et visst antall pakker til dette åpningstilbudet.

 

 

Går ut ifrå at det er 14-45mm og 40-150mm som er i pakken

 

Det var det.

 

Hva med blitzen (FL 36), er denne brukbar?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg synes det er et kjempekjøp. Og hvis du er fornøyd med ergonomien og funksjonaliteten i E-300 og ikke skal fotografere mye på høy ISO, er det ikke så mye å hente ved å gå opp ca 2000 kr for tilsvarende pakke med E-500. Du kan se det sånn at du ikke har betalt mer for pakka enn du ville gjort for tilsvarende linser med andre merker. (Du får billigere alternativer hos konkurrentene, men kvaliteten blir deretter.)

 

Eneste betydelige begrensningen med utstyret ditt er robusthet. Hvis du skal ut i f.eks regn og sjøsprøyt, bør du vurdere å kjøpe til et E-1 med tilhørende kitlinse, gjerne brukt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...