Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med oppstart av data.


Anbefalte innlegg

Hei jeg har et veldig usedvanelig problem. Jeg har akkurat kjøpt ny datamaskin og er ganske fortvilet pga. problemer med oppstart.

 

Hver eneste gang jeg skal restarte pcn må jeg ta ut og inn batteriet fra hovedkortet og restarte biosen... Hvis jeg ikke gjør dette kommer det ikke opp noe bilde på skjermen og da kommer jeg jo ingen vei.

 

Eneste jeg kan se som er litt unormalt i pcn min er at jeg har en 20 pins strømforsyning mens hovedkortet mitt er 24 pin.

 

Jeg har et ASUS A8N-SLI hovedkort og en Thermaltake 480W Butterfly strømmforsyning og et GeForce 7800GT skjermkort.

 

Pc'n fungerer helt fint i windows etc, men det er når jeg skal reboote den at det blir trøbbel. Noen som kan hjelpe?

Endret av hymn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm... jeg tror også det kan ha noe med PSU å gjøre.

 

Jeg vet jo lite om speccsa til PC'en din, men med en gang jeg ser det skjermkortet der, så tenker jeg SRTØM! Det krever utrolig mye strøm alene! Husker ikke akkurat nå antall W, men tror det er ca 400 eller noe. I og for seg så har du en ganske bra PSU, men allikevel, som sgat disse 7800 kortene fra nVidia krever latterlig mye strøm (egentlkig også 6800 serian dems)

 

Lykke til med problemet ditt, er jo veldig frustrerende å hele tiden måtte nappe ut batteriet..

 

Har du prøvd å gå inn i BIOS og laste "optimized deafults" Det kan hende at det noe inne i BIOS som endres hver gang du skrur på PC'en av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...