Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke startet opp pc'n


Anbefalte innlegg

Det startet med at Pc'n brukte å slå seg av helt tilfeldig når jeg spilte age of empires 3, men etterhvert også i windows. Jeg tenkt det var en av viftene på skjermkortet eller prosessorn som ikke gikk rundt, og at det ble alt for varmt. Så jeg åpnet pcn og blåste litt her og der osv. Men når jeg prøver å slå den på nå slår den seg av automatisk etter 4 sekunder. Den får ingen kontakt med skjer, og jeg hører ingen piping. Jeg har dobbetsjekket at alt er koblet som det skal men likevel slår den seg av 4 sekunder etter at jeg trykker på knappen.

Jeg lurer på om jeg skal sende den på reperasjon.

Hva kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

komponentene er

 

CPU : Socket A AMD Athlon XP 1700

Mainboard: Asus A7V - 266 C

minne : twinmos pc 3200 1 giga

skjermkort : gforce fx 5900

 

komponentene cpu og mainboard er ca 5 år gamle, mens kabinettet + strømforsyninga er ca 1 år gammelt.

 

Det er mulig at jeg har forårsaket statisk elektrisitet når jeg pusset på kjøleribba og vifta som var fulle av støv. Både på vifta til skjermkortet og cpu.

Jeg brukte da en slags minikost som jeg fikk med barbermaskina.

 

Om strømforsyningen er kraftig nok? den har alltid vært det. Jeg husker at jeg glemte jordingsskruene første gangen jeg satt opp pcn for noen år tilbake. Da skjedde noe liknende, at pcn automatisk slo seg av etter 3-4 sekunder. Grunnen da var at strømmen ble komprimittert, lekasje. ( trur jeg )

 

Jeg har ikke prøvd clear cmos. Hvis du mener å ta ut batteri og sett inn igjen? Er vel den enkleste måten? Eller skal jeg fikle med en bestemt jumper?

trur du det kan hjelpe?

 

Det som er, er jo at jeg ikke får kontakt med skjerm engang. Kommer heller ikke innpå bios setupen.

 

Er det ikke slik at man skal høre piping om rammen er skadet?

 

mvh alexander

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...