klomp1 Skrevet 20. november 2005 Skrevet 20. november 2005 (endret) Ble så glad da jeg fant Commandos, Behind enemy lines, i skuffa her en dag, og fyrte den inn i pc'n... Fant fort ut at xp sleit litt med bare å innstalere spillet, men fikk det til etter hvert (fant senere ut at det var en patch som skal hjelpe med å innstalere det på win2000/xp, men gikk jo uansett). Men det som er så kjedelig, er at spillet går i "fastforward" Stakkars commandoene mine springere jo når de går =) Alt går bare kjempe fort Noen som vet om dette kan fikses? På forhånd, takk Endret 20. november 2005 av klomp1
slash Skrevet 20. november 2005 Skrevet 20. november 2005 Du kan jo prøve å sende det gjennom dosbox, som du finner på www.abandonia.com (jeg husker ikke om dette spillet var dos-basert..)
-Bassaddict- Skrevet 20. november 2005 Skrevet 20. november 2005 kjøre i kompatibilitetsmodus, husker jeg fant cden for en stund sia men tror ikke jeg fikk det til å kjøre. tror ikke commandos var dosbasert
Poor Leno Skrevet 20. november 2005 Skrevet 20. november 2005 Det var ikke det tror jeg nei! Er vel ikke såå gammel?
klomp1 Skrevet 20. november 2005 Forfatter Skrevet 20. november 2005 kjøre i kompatibilitetsmodus, husker jeg fant cden for en stund sia men tror ikke jeg fikk det til å kjøre. tror ikke commandos var dosbasert 5180967[/snapback] Har prøvd det.. ingen forskjell Skal prøve DosBox nå....
klomp1 Skrevet 20. november 2005 Forfatter Skrevet 20. november 2005 (endret) Faen til opplegg det DosBox'n! Skjønner jeg ingenting av!! Har klart å "mount'e" mappa til commandos nå, men hva er det magiske ordet for å kjøre exe fila da? Var ikke så enkelt som "run commandos.exe" gitt Ha'kke akkurat vært borti DOS så mye... EDIT: Fant det ut... Men gikk ikke å kjøre i DOS Endret 20. november 2005 av klomp1
huf Skrevet 20. november 2005 Skrevet 20. november 2005 (endret) EDIT Har du prøvd å forandre oppløsningen til 1024x768? Endret 20. november 2005 av huf
klomp1 Skrevet 20. november 2005 Forfatter Skrevet 20. november 2005 (endret) EDIT Har du prøvd å forandre oppløsningen til 1024x768? 5181292[/snapback] Jepp, hjalp ikke det heller Alt ble bare helt latterlig mye mindre i stedet Bare meny-tekstene blinker mye fortere enn de skal, sikkert 4-5 ganger i sekundet vs 1-2 ganger sekundet som de skal... Så absolutt alt av animasjoner går alt for fort... Endret 20. november 2005 av klomp1
huf Skrevet 20. november 2005 Skrevet 20. november 2005 Jeg husker ikke om det var i Commandos: BEL eller BCD, men i en av de hadde du muligheten til å sette gamespeeden selv. Sjekk gjennom settingsa.
klomp1 Skrevet 20. november 2005 Forfatter Skrevet 20. november 2005 (endret) Jeg husker ikke om det var i Commandos: BEL eller BCD, men i en av de hadde du muligheten til å sette gamespeeden selv. Sjekk gjennom settingsa. 5181448[/snapback] Ikke i BEL i hvertfall, fant ingen innstillinger i den duren... Finner ingen .cfg fil i commandos mappa heller... Litt OT: Hva er BCD (Beyond the call of duty?) igjen, er det en tilleggspakke det, før 2ern kom? EDIT: Kom over dette: "Works fine if installed using Win95 setting in the Compatibility Tool. I run the .exe in Win95 mode as well." Hvordan innstalerer jeg det i win95 compatibility? Trodde jo først at'n bare kjørte .exe fila i det, men han sier jo "as well"... Endret 20. november 2005 av klomp1
klomp1 Skrevet 20. november 2005 Forfatter Skrevet 20. november 2005 Fant en løsning på problemet her! Om det er så veldig lurt å bruke dette programmet, vet jeg ikke, men commandos ble i normalt tempo igjen... Står jo at programmet sakter ned hele systemet, så om det går utover ting i bakgrunnen vet jeg ikke... Satt den nå på 50%, og spillet ble som i gode windows 98 dager
huf Skrevet 20. november 2005 Skrevet 20. november 2005 Jeg husker ikke om det var i Commandos: BEL eller BCD, men i en av de hadde du muligheten til å sette gamespeeden selv. Sjekk gjennom settingsa. 5181448[/snapback] Ikke i BEL i hvertfall, fant ingen innstillinger i den duren... Finner ingen .cfg fil i commandos mappa heller... Litt OT: Hva er BCD (Beyond the call of duty?) igjen, er det en tilleggspakke det, før 2ern kom? EDIT: Kom over dette: "Works fine if installed using Win95 setting in the Compatibility Tool. I run the .exe in Win95 mode as well." Hvordan innstalerer jeg det i win95 compatibility? Trodde jo først at'n bare kjørte .exe fila i det, men han sier jo "as well"... 5181478[/snapback] Bra du fikk det til. BCD(Beyond the Call of Duty) er en tilleggspakke til Commandos 1(BEL). 8 nye baner. Før 2'ern kom ja.
klomp1 Skrevet 20. november 2005 Forfatter Skrevet 20. november 2005 BCD(Beyond the Call of Duty) er en tilleggspakke til Commandos 1(BEL). 8 nye baner. Før 2'ern kom ja. 5182218[/snapback] Det må jeg skaffe meg
Luchy Skrevet 21. november 2005 Skrevet 21. november 2005 Det første Commandos skal du greie å spille på XP. har selv fått det til uten problemer
klomp1 Skrevet 21. november 2005 Forfatter Skrevet 21. november 2005 Det første Commandos skal du greie å spille på XP. har selv fått det til uten problemer 5184331[/snapback] Uten at du gjorde noe spesielt? Ble ikke alt i "fort-film" til deg da?
Luchy Skrevet 21. november 2005 Skrevet 21. november 2005 nei det gikk helt fint. kjøpte det i en "ny" utgave for 100kr. kanskje de har gjort sånn at det går ann, men det vet jeg ikke:S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå