Gå til innhold

Kan Commandos (1) spilles på XP? (Ja! :p)

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ble så glad da jeg fant Commandos, Behind enemy lines, i skuffa her en dag, og fyrte den inn i pc'n... :cool:

Fant fort ut at xp sleit litt med bare å innstalere spillet, men fikk det til etter hvert (fant senere ut at det var en patch som skal hjelpe med å innstalere det på win2000/xp, men gikk jo uansett). Men det som er så kjedelig, er at spillet går i "fastforward" :hmm: Stakkars commandoene mine springere jo når de går =) Alt går bare kjempe fort :(

Noen som vet om dette kan fikses?

På forhånd, takk :thumbup:

Endret av klomp1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
kjøre i kompatibilitetsmodus, husker jeg fant cden for en stund sia men tror ikke jeg fikk det til å kjøre.

tror ikke commandos var dosbasert

5180967[/snapback]

Har prøvd det.. ingen forskjell :( Skal prøve DosBox nå....

Skrevet (endret)

Faen til opplegg det DosBox'n! :D Skjønner jeg ingenting av!! :D Har klart å "mount'e" mappa til commandos nå, men hva er det magiske ordet for å kjøre exe fila da? Var ikke så enkelt som "run commandos.exe" gitt :tease: Ha'kke akkurat vært borti DOS så mye... :blush:

EDIT: Fant det ut... :blush: Men gikk ikke å kjøre i DOS :(

Endret av klomp1
Skrevet (endret)
EDIT

Har du prøvd å forandre oppløsningen til 1024x768?

5181292[/snapback]

Jepp, hjalp ikke det heller :( Alt ble bare helt latterlig mye mindre i stedet :D

Bare meny-tekstene blinker mye fortere enn de skal, sikkert 4-5 ganger i sekundet vs 1-2 ganger sekundet som de skal... Så absolutt alt av animasjoner går alt for fort...

Endret av klomp1
Skrevet

Jeg husker ikke om det var i Commandos: BEL eller BCD, men i en av de hadde du muligheten til å sette gamespeeden selv. Sjekk gjennom settingsa.

Skrevet (endret)
Jeg husker ikke om det var i Commandos: BEL eller BCD, men i en av de hadde du muligheten til å sette gamespeeden selv. Sjekk gjennom settingsa.

5181448[/snapback]

Ikke i BEL i hvertfall, fant ingen innstillinger i den duren... Finner ingen .cfg fil i commandos mappa heller...

Litt OT: Hva er BCD (Beyond the call of duty?) igjen, er det en tilleggspakke det, før 2ern kom?

EDIT: Kom over dette: "Works fine if installed using Win95 setting in the Compatibility Tool. I run the .exe in Win95 mode as well."

Hvordan innstalerer jeg det i win95 compatibility? Trodde jo først at'n bare kjørte .exe fila i det, men han sier jo "as well"...

Endret av klomp1
Skrevet

Fant en løsning på problemet her!

Om det er så veldig lurt å bruke dette programmet, vet jeg ikke, men commandos ble i normalt tempo igjen... :w00t:

Står jo at programmet sakter ned hele systemet, så om det går utover ting i bakgrunnen vet jeg ikke... Satt den nå på 50%, og spillet ble som i gode windows 98 dager :thumbup:

Skrevet

5181448[/snapback]

Ikke i BEL i hvertfall, fant ingen innstillinger i den duren... Finner ingen .cfg fil i commandos mappa heller...

Litt OT: Hva er BCD (Beyond the call of duty?) igjen, er det en tilleggspakke det, før 2ern kom?

EDIT: Kom over dette: "Works fine if installed using Win95 setting in the Compatibility Tool. I run the .exe in Win95 mode as well."

Hvordan innstalerer jeg det i win95 compatibility? Trodde jo først at'n bare kjørte .exe fila i det, men han sier jo "as well"...

5181478[/snapback]

Bra du fikk det til.

BCD(Beyond the Call of Duty) er en tilleggspakke til Commandos 1(BEL). 8 nye baner. Før 2'ern kom ja.

Skrevet
BCD(Beyond the Call of Duty) er en tilleggspakke til Commandos 1(BEL). 8 nye baner. Før 2'ern kom ja.

5182218[/snapback]

Det må jeg skaffe meg :yes:

Skrevet
Det første Commandos skal du greie å spille på XP. har selv fått det til uten problemer

5184331[/snapback]

Uten at du gjorde noe spesielt? :dontgetit:

Ble ikke alt i "fort-film" til deg da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...