Gå til innhold

Forskjell på Nikon kitobjektiver


Anbefalte innlegg

Lurer på hvor stor kvalitetsforskjellen er mellom Nikon sine to kit-objektiver 18-55 og 18-70, og om denne er stor nok til å kunne forsvare prisforskjellen.

 

Ser for eksempel at hos fotovideo koster D50 kun hus kr ca 5300,- mens et D50 kit med 18-55 koster ca 5900,-. Altså en objektivpris på kun kr 600,-.

 

1) Er dette fordi objektivet er dårlig, eller er kit-pakkene sterkt subsidierte?

 

D50 med 18-70 starter på ca 8.800,- i følge produktguiden her hos akam. Altså en objektivpris på ca 3.500,-. Det samme objektivet starter i produktguiden på 2.700,-

 

2) Vil det si at det finnes ingen kit-"tilbud" på D50 m/18-70 som er billigere enn å kjøpe hus og objektiv hver for seg?

 

3) Stemmer kvaliteten overens med prisen? Er 18-55 et 600,- objektiv, mens 18-70 er et 3.000,- objektiv?

 

Christopher H

Endret av christopherH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
3) Stemmer kvaliteten overens med prisen? Er 18-55 et 600,- objektiv, mens 18-70 er et 3.000,- objektiv?

5158097[/snapback]

 

I følge produktguiden er 18-55 et 1340,- objektiv. 18-70 regnes for å være et meget godt objektiv, og er verdt sine 3000,-

 

Perahs tips er nok ikke så dumt.

Lenke til kommentar

Jeg kan slutte meg til at Nikons 18-70mm er et heidundrandes objektiv til prisen. Jeg har riktignok byttet inn mitt, men kun fordi jeg var beredt på å bruke mye mer penger på en større vidvinkel og en mer lyssterk normalzoom. Har knapt nok sett Nikons 18-55, men på papiret later det iallefall til å være en god del slappere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...