Gå til innhold

Sata drivere til Windows


1morten1

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har ett asrock vm800 hovedkort og en seagate b sata disk.

 

Skal installere windows, men problemet er at win ikke finner disken. Har gjort dette før med annet hovedkort og wd disk. da fant jeg floppy disk image ett sted som gjorde susen.

 

Har nå lastet ned sata driverne fra asrock sin side, men får da bare en zip pakke på 10 meg som ikke sier meg så mye egentlig. ikke helt sikker på om disse kan brukes til å lage en floppy? og evt hvilke filer om det går?

 

Noen so har peil på slikt som kan hjelpe ?? før jeg får fnatt.

 

m.v.h Morten

 

Edit : Fant ut at jeg skulle bruke filene som ligger i mappa diskdrv og legge de på en floppy. Da jeg gjorde det skjedde det ingenting .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, vet ikke om dette kan hjelpe deg, men du kan jo ta en titt. Sata driverene mener jeg er ca.4MB på siden deres, se linken under.

 

http://www.asrock.com/support/Download/dl_k8upgvm800.htm

 

Model: K8Upgrade-VM800

 

 

Question:I am a K8Upgrade-VM800 / P4VM8 / 775VM8 / P4V88+ / 775V88+ user. I found that a new option "SATA Operation Mode" was added in the latest production BIOS. What is the option for? How should I set it?(5/15/2005)

Answer:The "SATA Operation Mode" provides two choices to install OS on the SATA hard disk.

There are two options for "SATA Operation Mode": RAID (Default) and non-RAID.

 

a. When choosing "RAID" mode, you have to create a SATA floppy image diskette by the support CD and press "F6" to install SATA driver at the beginning of Windows XP/2000 installation.

If you want to install Windows XP/2000 on the SATA hard disk and also want to use RAID function, please set the option to "RAID".

If you want to install Windows 98SE/Me on the SATA hard disk, please set the option to "RAID".

 

b. When choosing "non-RAID" mode, it is not necessary to create a SATA floppy image diskette by the support CD nor press "F6" to install SATA driver at the beginning of Windows XP/2000 installation.

It is also convenient for users who do not have floppy drive.

 

If you want to install Windows XP/2000 on the SATA hard disk but do not want to use RAID function, please set the option to "non-RAID".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...