Gå til innhold

kjøling av AMD 64 X2 4800+


DaChronix

Anbefalte innlegg

halloen :)

 

jeg er i nød av noen råd og anbefalinger for en cpu kjøler til en x2 4800p cpu som topic tilsier, ikke helt sikker på om det blir nettop denne cpuen enda, men jeg vil uansett ha noen råd til hvilke kjølere som holder til denne. er forresten ute etter en luft løsning, vannkjøling føler jeg meg ikke helt villig til å legge meg ut på. evt. støynivå og pris spiller ingen rolle, men anbefalinger med hensyn til pris er selvfølgelig også høyst velkomment :)

 

hovedkortet jeg plunderer på er DFI LanParty UT RDX200 CF-DR så det må da passe inn på det ;)

 

og ja, har kikket på diverse socket 939 kjølere, men finner ingen som er direkte laget for dualcore .. burde det ikke være det eller vil det ikke ha noen innvirkning?

 

 

og ja, burde kanskje nevne at det ikke blir noe innkjøp innen månedsskiftet av januar/februar så om det evt. kommer noen gode kjøleløsninger innen den tid som dere vet om så speak up!

 

btw, cpu anbefalinger og slikt klarer jeg meg uten ;)

 

*edit - har IKKE tenkt å overklokke en x2 4800+ om det blir en slik en*

Endret av DaChronix
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjører denne prosessoren med standard vifte; fungerer utmerket og er relativt stillegående, jeg synes den er stillegående ihvertfall.

 

Temperaturmessig så ligger den på 42 idle og rett i underkant eller rundt 50 under load. Kan nevnes at jeg har et chieftech dragon kabinett med 1 vifte som suger luft ut bak.

 

Siden du ikke skal overklokke noe særlig så ser jeg ingen grunn til ikke å bare bruke kjøleren som følger med. Bortkasta dineros med ekstern kjøler etter min mening.

Endret av mcbeef
Lenke til kommentar

TT Big Typoon er veldig bra : https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=34356

 

Jeg bare SKALL ha denne kjøleren litt senere :dribble:

Bare 16 DB :)

Og testen : http://www.xbitlabs.com/articles/coolers/d...ol-comp_12.html

viser at den hålder en 3000+ @ 2,7 GHz på bare 30 grader idle!!

Det er ikke værst, den er litt stor da, 120 mm vifte, så du må sjekke att du har plass til den, men jeg tror dette må være den beste luftkjøleren per dags dato.

:)

Endret av Lassecom1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...