Gå til innhold

Fjernstyre PC hjemme fra Tynne klienter på skolen

Goscinny

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

HEisann! På skolen har vi økonomi, og da sitter vi på såkalte tynne klienter. DE er koblet opp til en server ett eller annet sted via "Remote desktop connection", selv om innloggingssiden ikke ser ut som den gjør her hjemme. Har prøvd LOGMEIN.com, men det virket ikke så bra. Kommer bare en side med svart bakgrunn, og et bilde som ikke kan lastes (du veit det med krysset oppe i venstre hjørne).

Noen som har forslag til program/oppkoblingsmåte?

EDIT: Når skjermen går av efter en tid på dataen hjemme, kan det ha noe å si på at jeg ikke får opp bildet på skolen? Den slutter vel å arbeide, og skrur seg vel i noe hvilemode av noe slag?

Endret av Goscinny
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal ikkje ha noko å sei om skjermen går i dvalemodus, såfall!

Utfordringa her er å finna ei løysing som kan fungera utan installasjon av klientprogramvare på terminalserveren...

Skrevet

Hmm. Hvis du hadde lest posten min, ser du at jeg har prøvd dette. Siden det ikke er all verdens man kan gjøre på disse PC'ne kan jeg ikke få installert programvaren til nettleseren. Likevel er det ikke sikkert du trenger å installere dette, tror det er annbefalt for å få best mulig utbytte. Forrigegang jeg prøvde, glemte jeg å skru på programmet, likevel virket det ikke førstegangen i morra. SKal prøve igjen i morra.

Skrevet (endret)

Så vidt eg veit, kan u ikkje bruka LogMeIn utan plugin i nettlesaren.

Om nokon har stengt for dette, er eg redd du ikkje kjem langt med LogMeIn.

Kanskje du kan laga deg ein Ubuntu to go, og starta datamaskina frå den?

Edit: Fiksa på linken...

Endret av hemo
Skrevet

Her står det at "det skal finnes en HTML-basert fjernstyring - som da skulle kunne fungere i alle nettlesere.."

Kanskje dette er noko du kan klara å finna ut av?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...