Gå til innhold

Maskina låser seg hver natt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et problem med at maskina mi låser seg på natta.

Det har skjedd de fire siste nettene nå. Er ikke helt sikker, men tror det er i 4-5 tida den henger seg.

Når jeg slår på skjermen om morgenen, så får jeg ikke noe bilde. så jeg får ikke sett noen feilmeldinger.

Det er veldig irriterende.

Noen som vet hva det kan være?

Har xp home.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har skjedd på meg også! På meg viste det seg at skjermen ble så mye snurra på så strømlledingen datt ut :blush: Prøv å re-install XP, kanskje no gæli med systemet, skaff deg ny skjerm, eventuelt lån en fra en annen PC......Lykke til :thumbup:

Skrevet (endret)

even viewer er det det samme som Hendelsesliste på norsk?

Hvis det er det så står det ikke noe om noe feil eller noe der.

Det er ikke skjermen som er ødelagt, men jeg får ikke bilde fordi etter en halvtime eller noe så blir skjermen slått av automatisk. Og så når maskina låser seg etterpå så kommer ikke bildet når jeg rører på musa. Jeg må restarte først.

Det er så rart siden det ikke skjer på dagen.

Endret av FraXinuS
Skrevet

Det som skjer, er at etter så så lang tid med inaktivitet, går maskinen i hvilemodus. Og enkelte maskiner har problemer med å "stå opp" fra den modusen. Det du gjør, er å slå av dette.

Det gjør du et sted i Strømalternativer, som du finner i Kontrollpanelet.

• 3 uker senere...
Skrevet

Maskina har sluttet å stoppe på natta nå, men den låser seg fortsatt en del. Det skjer som oftes annen hver dag.

Jeg så litt inne i kabinettet i dag og fant ut at den ene ide kabelen til den ene hardisken satt litt løst. så jeg dyttet den helt inn.

Kan det ha vært problemet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...