Ozelot Skrevet 8. november 2005 Skrevet 8. november 2005 Går det an å bruke data fra flere ark i excel ? Evnt. hvordan ?
pertm Skrevet 8. november 2005 Skrevet 8. november 2005 Det går fint det hvis du har flere ark i en arbeidsbok og kobling i formler til data i andre ark. For å hente en celle fra et annet regneark må du jo gå til det andre regnearket og så se hvilke(n) celle® du vil bruke. Det er nok også mulig å bruke data fra regneark i andre arbeidsbøker, men det har jeg ikke prøvd på og vet ikke noe om. Litt vanskelig å svare mer spesifikt når spørsmålet er så generelt.
Ozelot Skrevet 8. november 2005 Forfatter Skrevet 8. november 2005 Ok, la meg forklare litt bedre: Jeg har lagd et skjema hvor jeg taster inn når jeg starter, og når jeg slutter hver dag. Jeg har gjort det slik at nederst i høyrehjørne, vises antall timer sammenlagt hver mnd. Nå er jeg i tredje måned, og ønsker å lage flere skjerma som viser hvor mange timer jeg har jobbet i september, oktober og november. Hvordan gjør jeg dette ? Alså; samle data fra flere "ark" inn på et fellesark der jeg har oppdatert info fra de forskjellige "arkene".
pertm Skrevet 8. november 2005 Skrevet 8. november 2005 Ok det hjelper litt mer. Jeg vet ikke om det går an å få excel til å gjøre dette automatisk. Det er godt mulig men jeg har ikke funnet ut noe slikt som er relativt enkelt. godt mulig det finnes, men excel er utrolig stort Jeg ville i regnearket med start og slutt tider for hver dag regnet ut hvor lenge en har jobbet hver dag. Hvis du har dette med tidene i Ark1 eller hva du nå kaller det og summen i Ark2. Så tar du i Ark2 og starter en formel som summer tall og går over til Ark1 og summerer tallene for en måned. formelen i Ark2 kan bli noe alla dette, men sannsynligvis med flere verdier i det du summerer =SUMMER(Ark1!D9:D13) Har du engelsk Excel skal det bare stå SUM og det heter ikke Ark heller Er dette som jeg la ved noe lignende det du er ute etter? Bok1.zip
Ozelot Skrevet 8. november 2005 Forfatter Skrevet 8. november 2005 Tusen takk! Grunnet en tynn klient, kan jeg ikke titte i den zip-filen du la ved, men jeg kopierte de du skrev, så nå har jeg et fullverdig diagram! (inntil jeg finner på noe nytt og spennende jeg kan implementere )
bentose Skrevet 8. november 2005 Skrevet 8. november 2005 Data frå ei anna arbeidsbok: ='C:\mappe\[annabok.xls]Ark1'!A1
Ozelot Skrevet 8. november 2005 Forfatter Skrevet 8. november 2005 Data frå ei anna arbeidsbok: ='C:\mappe\[annabok.xls]Ark1'!A1 5121936[/snapback] Hmm Jeg kan med andre ord, få til en slags chat-funksjon ? (data = chat)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå