Gå til innhold

Trenger hjelp med å tegne gravstein.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått i oppdrag å tegne en gravstein, jeg har fått alle mål men de vil jeg skal tegne den for å se hvordan bokstavstørrelser står i forhold til selve steinen osv, hva for programm osv bør jeg bruke da, kun brukt PS før men blir kanskje litt vanskelig med å få skaleringen helt nøyaktig der, kan noen gi meg et hint om hvordan jeg kan mekke denne gravsteinen?

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
Skrevet

:!: Du kan bruke Color Draw. Det brukes til grafisk tegning så du kan også bruke det til å tegen en gravstein......

Good Luck :dribble:

Skrevet

Det er veldig enkelt å gjøre dette i PS.

Gå på View/Rulers for å slå på disse.

Høyreklikk eventuelt på linjalen(e) for å vise verdier i pixel, mm, cm elle rnoe annet. Du kan også justere bildets oppløsning slik at du jobber i riktig målestokk, men dette er egentlig ikke nødvendig så lenge du kan gjøre noen kjappe omregninger. Er den 50cm bred kan du like gjerne bruke f.eks. 500 pixler i bredden, eller 50mm eller hva som helst som er enkelt og kjapt å regne om.

Du kan dra ut linjalene for å lage hjelpelinjer, eller du kan plassere dem helt presist ved å bruke View/New guide...

Sett opp en rute av hjelpelinjer med dimensjonene på gravsteinen og bruk denne som utgangspunkt (slå på Snap to Guides).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...