Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bittorrent med SpeedTouch 516

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg først testet opp og ned selv, så søkt nettet. Ikke funnet noen med samme problem. Deretter godtok jeg problemet en måneds tid, så har jeg nå gått gjennom prosedyren en gang til, men denne gangen velger jeg altså å spørre her på hw.no.

Jeg er en heldig eier av en Thomson SpeedTouch 516i. Fikk den av NextGenTel. (*mimre mimre* Har tidligere hatt Netopia. Den var kjekk den. I gode gamle dager...) Jaja, i denne er det et snedig webkonfigurasjonsverktøy. Det likte jeg. Om jeg hadde fått det til å virke, hadde jeg likt det hakket bedre.

Problemet er at jeg merker routeren ikke forwarder porter slik jeg ber den gjøre. Plotter inn 49152 som port i både Azereus og i det snedige webkonfigurasjonsverktøyet. Haker av på any protokoll og tenker dette bør være nok. Men det blir ikke særlig bra. Har ikke sett ett gjørnt fjes (:green:) i Azureus. (Bare blå :shrug:). Får innimellom warning om at jeg må sjekke at 49152 er åpnet for UDP i routeren. (Men den er jo forwarda for begge protokollene)

På trackerstatus får jeg slike beskjeder:

Connection Error (No data received from tracker)

Connection Error (UnknownHostException:http://)

Velger videre å nevne at [url=https://www.grc.com/x/portprobe=49152]https://www.grc.com/x/portprobe=49152 sier Open! og at jeg har UPnP aktivert på routeren, men i Network Connections i XP greier den ikke connecte. Virker uansett som Azereus koser seg med UPnPen i loggen.

Kan ikke tro jeg er den eneste med dette problemet? Ganske mange frustrerte innlegg om SpeedTouch-routeren rundt om kring. Greier ikke hoste osv., men jeg har ikke funnet noen med samme problem som meg.

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
Skrevet
Lov til å bumpe litt?

5122645[/snapback]

Har ikke noe firewall på routeren?

Har du muligheten til å skru på DMZ?

"DMZ(Demilitarized Zone)

If you have a local client PC that cannot run an Internet application properly from behind the NAT firewall, then you can open the client up to unrestricted two-way Internet access by defining a Virtual DMZ Host."

Trur ikke det er helt bra å ha det på kontinuerlig, men går jo ann å prøve, for å se om det hjelper...

Skrevet (endret)

Det er bare snakk om å konfigurere ruteren skikkelig. Jeg kan tenke meg at du har blitt litt forvirret av den noe ustandard måten NAT'ing blir presentert til deg i 516 ruterene. DU må lage en profil først som inneholder port/protokoll og så tildele denne en nettverksenhet/adresse. Tydeligvis har du ikke gjort dette riktig.

Poster du noen screenshots av hvordan ruter-interfacet ser ut, så skal jeg kunne gi deg en step-by-step guide på hvordan du åpner portene. Ellers blir det litt vanskelig å gjøre det fra bare minnet.

Seff er å kontakte din ISP også en mulighet for å få dem til å gjøre konfigurasjonsendringen.

EDIT: Tror det ikke finnes noe DMZ funksjon på 516, men tsja... kan være jeg husker feil.

-Stigma

Endret av Stigma

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...