Gå til innhold

fargelaser til ca 5000kr


Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe fargelaser til ca 5000kr.

Tittet på prisguiden og har lest på forumet, men blir ikke helt enig med meg selv.

 

Er det noen som har noen anbefalinger? Hvor mye har oppløsningen i si? Er det vært å putte inn ekstra penger for 1200*1200 enn 600*600?

Ser at Lexmark opperer med Image Quality, hva vil det si? Hvor bra er 2400 Image Quality?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Vanskelig tema egentlig. Valg av fargelaser er mer basert på bruksområde. Jeg har brukt en del forskjellige merker, og min erfaring er at det er veldig stor forskjell på resultatet. Om primærbruken er utskrift av bilder og/eller fotografier er det ganske vanskelig å velge fargelaser. Jeg har ikke sett noen som er god i forhold til blekkskrivere. En god blekkskriver med bra papir er utrolig mye bedre enn en fargelaser. Til generell bruk er det like greit å se på kostnader ved bruk. De billigste skriverene er dyre i bruk og motsatt. Akkurat som blekk-skrivere.

Personlig vil jeg rangere skrivere slik med tanke på print av bilder:

Xerox voks-skrivere er meget bra. Sterke klare farger. Voksen gir en varm, blank farge.javascript:emoticon(':D') Pris: javascript:emoticon(':(')

Oki er også meget bra. Klare varme farger. De bruker voks i toneren, noe som gir bra resultater.javascript:emoticon(':)') Pris på forbruksartikler: javascript:emoticon(':(')javascript:emoticon(':(')

HP skrivere er jevt over ganske bra. Litt tørrere i fargene, men akseptabel.javascript:emoticon(':hmm:'). Pris: javascript:emoticon(':hmm:')

De Lexmark skrivere jeg har testet gir alle et dårlig resultat. Dårlig fargemetning, og blasse bilder. javascript:emoticon(':cry:') Pris: javascript:emoticon(':)')

Kyocera har bare store og litt dyrere modeller. Resultatet er veldig likt HPjavascript:emoticon(':)'), men kostnadene for utskriftene er lave.javascript:emoticon(':)')

 

Vet ikke om du blir noe klokere av dette, men da har jeg i allefall delt mine erfaringer med deg.javascript:emoticon(':hmm:')

 

Espen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...