Gå til innhold

Ny BH-5, TwinMOS Premium Speed PC3500?


staljin

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Fikk i går et helt nye 2x512MB TwinMOS Premium Speed PC3500 som skal være med BH-5. Produsentens serienummer viser til BH-5, men på chippene står det 44F til slutt. UTT CH-5 har 44D, og de BH-5 jeg sendte i retur hadde BH-5 skrevet på selveste chippen.

 

Overklokking.no har testet de BH-5 jeg hadde.

 

 

 

 

På min label står det 1ACMT til slutt. Produsentens varenummer er M2GEJ16A-PP.

Har prøvd å søke med google, men fant ingeting.

 

Er det noen som har erfaring med disse "nye" BH-5 chippene?

 

 

Hilsen

Staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En rent fysisk identifikasjon ville jo fjerne all tvil - Winbond-chiper har to "hull" langs midtaksen og to metalldotter på kanten av hver kortside. Men som du sier er det noe feil - BH-5s varenummer skal slutte på 1A4T, og chipene på 44D eller 50D. For PC3200 CH-utgaven er det AA4T og samme chipmerking.

 

Det finnes tilsynelatende få kilder til det, men jeg tror at Speed Premium også finnes med Hynix D43-chiper. "44F" og "ACMT" fra dine brikker går ihvertfall igjen i dette utdraget fra en minneliste...

 

Twinmos avec Hynix D43 :

(*) Twinmos Speed Premium PC3500

(*) ACMT ( ni 1A4T ni AADT ni AA4T )

(*) 44F marqué en fin de nom du chip

 

http://www.pc-tests.com/Forum/viewtopic.php?t=29882

Lenke til kommentar
En rent fysisk identifikasjon ville jo fjerne all tvil - Winbond-chiper har to "hull" langs midtaksen og to metalldotter på kanten av hver kortside. Men som du sier er det noe feil - BH-5s varenummer skal slutte på 1A4T, og chipene på 44D eller 50D. For PC3200 CH-utgaven er det AA4T og samme chipmerking.

 

Det finnes tilsynelatende få kilder til det, men jeg tror at Speed Premium også finnes med Hynix D43-chiper. "44F" og "ACMT" fra dine brikker går ihvertfall igjen i dette utdraget fra en minneliste...

 

Twinmos avec Hynix D43 :

(*) Twinmos Speed Premium PC3500

(*) ACMT ( ni 1A4T ni AADT ni AA4T )

(*) 44F marqué en fin de nom du chip

 

http://www.pc-tests.com/Forum/viewtopic.php?t=29882

5107872[/snapback]

 

Hei,

 

Ja, jeg så den, men det er ikke noe mer info enn det. Skal dette være OK, eller? Bør jeg klage til Komplett? Jeg vil jo ha BH-5

 

Staljin

Lenke til kommentar

Vil si det, ja. Utdraget var jo del av en liste over "Speed Premium", og inkluderte PC3200 CH-5, PC3500 BH-5 og PC3500 Hynix D43. Det samt at merkingen din stemmer med numrene til Hynix D43-varianten, er en sterk indikasjon på at du har fått feil minne. Det avgjørende i forhold til loven er vel hvorvidt du klikket på BH-5-utgaven da du bestilte. Da har du en god sak, skulle jeg tro.

 

Jeg har forøvrig fire av disse BH-5-brikkene selv, og de varierer ganske mye i kvalitet. De to beste var memtest-stabile på 245 MHz @ 3,44v (Venice), og dårlig BIOS holder nok endel igjen. Den dårligste havner langt etter, og gir ikke ytelsen man forventer når man skaffer seg BH-5-minne. De kommer jo heller ikke i tilpassede par. Prisen gjør at jeg allikevel forsvarer kjøp av disse brikkene, men det finnes gode alternativer. OCZ har et BH-5 dualchannel-par til 1400, og de er trolig endel bedre (det finnes flere tester av dem). Kanskje noe å vurdere hvis du kan få pengene tilbake?

 

OCZ PC3200 EL Gold

 

Omtale på AnandTech

Lenke til kommentar
Hei,

 

Har lekt litt med disse brikkene og det beste jeg fikk er 218MHz på 11-3-3-2. De klarer ikke 11-2-2-2 på 200MHz engang. Har sendt en mail til webshoper og forklarte saken.

 

Staljin

5119088[/snapback]

 

 

Mye volt gir du de ?

 

Jeg har OCZ PC3200 EL Gold å de klarer 225mhz på 2-2-2-5 timing med 2,8Volt

Endret av ClawHammer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...