Gå til innhold

Klarer ikke å overklokke mer enn 1mhz i gangen


Anbefalte innlegg

Hei igjen

 

Jeg hadde tenkt å overklokke min venice s939 3200+ litt med mitt GA-K8NF-9 (nforce4-4x) hovedkort, da jeg oppdaget en rar feil. Jeg kan ikke overklokke fsb mer enn 1mhz i gangen. Hvis jeg gjør det kommer maskinen inn i en uendelig restarte-sirkel der den restarter rett før den vanligvis skriver detecting IDE-devices. Jeg har prøvd å oppdatere bios. Det gikk forsjovet fint, men ingen forandring. Jeg har prøvd å sette ned den ddr multipyer-tingen (til 2/1,83 eller noe) slik at ddr-en holdt seg under 400mhz. Siden jeg tror max fsb på mitt chipset er 800mhz har jeg og prøvd å sette ned de to multiplyerne litt, men uten hell. Hjelp!!... Jeg vil overklokke :p

 

(PS. Beklager hvis jeg har brukt noen av termene feil, jeg er litt nybegynner på dette med overklokking)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar... Nei det var ikke det jeg mente, men jeg fikk meg en utrolig latter....not..

 

Jeg har funnet ut at det ikke er hvor mye jeg overklokker for hver gang som er problemet, fordi jeg har nå klart å øke med både 2 og 3 mhz, men derimot tror jeg at jeg har truffet en øvre grense - på 206mhz :S... Det virker iallefall sånn. Kan det være pga min relativt dårlige PSU på kun 350watt??

Endret av Burk
Lenke til kommentar

Jeg har funnet ut at det mest sannsynlig er rammen. Den er av merket veritech (bortimot noname)... Jeg har prøvd å skru opp på latencyene og jeg har satt minnet helt ned til 133mhz og 100mhz 7.8ns men allikevel må jeg sette multiplyeren ned på 2x for å få overklokket over 205mzh fsb. Jeg har hørt at det er tccd som gjelder for nforce4 nå.. Er det noen billige 1g-pakker på markedet?? Er ikke ute etter den raskeste av alle altså..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...