Heineoen Skrevet 3. november 2005 Skrevet 3. november 2005 (endret) Hei! Vi har endelig bestemt oss for å kjøre for det meste programmer som ligger ute på nettet så jeg slipper å installere programmene på alle maskinene. Noen som har noen forslag til programmer som kan kjøres i fra nettet? 1-7.klasse gratis eller betaling.. Ps. Finnes det kjempe bra spillet Back Packer Junior i nettversjon? Kan man kjøre det fra server? Endret 3. november 2005 av Heineoen
Gjakmarrja Skrevet 3. november 2005 Skrevet 3. november 2005 Viss du er admin så er vel ikke det noe problem.. bare lag et script som ligger inn programmet ved login.... Hmmm alle spill som er til windows er vel ikke laget i en nettleser utgave... Viss du er litt kjent med vb kan du faktisk lage programmene dere trenger selv..
Heineoen Skrevet 3. november 2005 Forfatter Skrevet 3. november 2005 Har ikke så god greie på script nei, men jeg er admin ja. Men skjønner ikke hvorfor ikke flere legger programmene på nettet?
Gjakmarrja Skrevet 3. november 2005 Skrevet 3. november 2005 Har ikke så god greie på script nei, men jeg er admin ja.Men skjønner ikke hvorfor ikke flere legger programmene på nettet? 5100259[/snapback] Hva mener du slik at de kan spilles i nettleser... eller distribuere som download?
Heineoen Skrevet 3. november 2005 Forfatter Skrevet 3. november 2005 Nettleser ja.. eks. Java eller Flash
Gjakmarrja Skrevet 3. november 2005 Skrevet 3. november 2005 Nettleser ja.. eks. Java eller Flash 5100284[/snapback] Flash... er noe helt nytt igjen... skrekkelig tregt og det passer ikke til skolemaskiner.. Java... ligner på C++ så ja.. greit nok.. men det krever mye og tilpasse det til begge platformene.. Jeg regner med at spillet du snakker om ikke er så forferdelig grafisk... Med grunnlegende VB.NET kunnskaper kan du LAGE det selv... det tar MYE kortere tid enn å lage ting i Flash eller Java... Det spillet du har er nok bare i den utgaven viss ikke produsenten har opplyst noe annet
Heineoen Skrevet 3. november 2005 Forfatter Skrevet 3. november 2005 Jeg skal jo ikke lage det selv... Siden jeg ikke har noen kunnskaper om det.. Jeg ville kjøpt en ferdig software fra en produsent.. Forslag?
Gjakmarrja Skrevet 3. november 2005 Skrevet 3. november 2005 Jeg skal jo ikke lage det selv...Siden jeg ikke har noen kunnskaper om det.. Jeg ville kjøpt en ferdig software fra en produsent.. Forslag? 5101104[/snapback] Jeg vet ikke om noen norske pedagogiske spill i nettleser utgave nei..
kjeklulf Skrevet 6. november 2005 Skrevet 6. november 2005 Flash... er noe helt nytt igjen... skrekkelig tregt og det passer ikke til skolemaskiner.. Flash noe helt nytt? Hallo? Hvor har du vært de siste 10 årene?
Gjakmarrja Skrevet 6. november 2005 Skrevet 6. november 2005 Flash... er noe helt nytt igjen... skrekkelig tregt og det passer ikke til skolemaskiner.. Flash noe helt nytt? Hallo? Hvor har du vært de siste 10 årene? 5111800[/snapback] Jeg mener bare at flash er ja nytt.. det er nytt med og lage store spill i flash... Jeg har en gammel maskin sant og en ny... flash spill så så inihelvetes tregt på den gamle.. men hadde samme spill vert skrevet i C++ så hadde det gått likefort på begge
kjeklulf Skrevet 6. november 2005 Skrevet 6. november 2005 Nei, flash er ikke nytt. Nei, det er ikke nytt å lage store spill i flash. Flash og C++ er to helt ulike programmeringsmetoder og med helt ulikt siktemål så å sammenlikne de på den måten er rimelig meningsløst.
Gjakmarrja Skrevet 6. november 2005 Skrevet 6. november 2005 Nei, flash er ikke nytt. Nei, det er ikke nytt å lage store spill i flash. Flash og C++ er to helt ulike programmeringsmetoder og med helt ulikt siktemål så å sammenlikne de på den måten er rimelig meningsløst. 5112516[/snapback] NOPE Flash er jo helt mongo, det er tregt, og er ikke noe programmerere som skal lage større spill velger... grunnet at det krever MYE MER resusrser fra maskinen. Sier du at for 5 år siden så florerte det med flash spill på nettet som i dag?
kjeklulf Skrevet 6. november 2005 Skrevet 6. november 2005 Flash er et helt genialt programformat med en lang rekke muligheter. Hvis du med større spill mener CD-rom-baserte spill er ikke Flash noe egnet format. For presentasjon over web derimot er det absolutt genialt. Det er ikke mer ressurskrevende enn f. eks. java og andre sammenliknbare teknologier. Bruken av Flash har eksplodert de siste årene men det er ikke noe nytt at programformatet brukes til blant annet nettspill, det har vært kjent i mange år. Forskjellen fra da til nå er utbredelsen blant annet pga. økt båndbredde. Det at du bruker begreper som "mongo" for å beskrive ulike formater sier jo sitt om seriøsiteten din så jeg tror jeg avslutter her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå