RedRocK Skrevet 2. november 2005 Skrevet 2. november 2005 Hei! Jeg har tenkt til å formatere min datamaskin! Jeg har 2 disker, der den ene er delt i to parisjoner! Men hvis jeg kun formaterer den ene harddisken (den med windows) blir de andre harddiskene min "Borte" fra systemet da? Slik at jeg må formatere di også for å se di ? Hvis ja, er det noen måte jeg kan forhindre dette på ? Mvh. Carl Henrik
Moltrez Skrevet 2. november 2005 Skrevet 2. november 2005 Hvis du har 3 partisjoner (2 på en harddisk, og 1 på den andre harddisken) og formaterer den av de 2 partisjonene som er på samme harddisk, så vil du kun formatere den partisjonen du velger. Velger du og formatere Windows partisjoen, så formaterer du kun Windows partisjonene. Du vil med andre ord ikke "miste" de andre partisjonene. Hvis Windows partisjonen/harddisken er på en IDE disk, og den andre harddisken er en S-ATA disk, så vil du ikke kunne se S-ATA disken med en gang etter du har formatert (Hvis hovedkortet ikke har innebygd S-ATA drivere). Da må du altså installere S-ATA driverne i Windows, før S-ATA disken vises. Men den er fortsatt urørt (Har alt innholdet). Hvis det var noe som var uklart, bare spør
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå