Gå til innhold

Ny, billig, gamer maskin.


Anbefalte innlegg

Jeg har fått i oppdrag å sette sammen en maskin som er så bra som mulig for ca. 5-6000 KR. Og trenger litt hjelp, jeg har satt opp ett oppsett som ser omtrent slik ut:

 

AMD Athlon 64 3000+ (Venice) 994,- Er litt usikker på denne, men den virker som et bra valg.

 

ASUS A8N-SLI Premium 1348,- Er lei av lavkvalitets hovedkort med bråkete vifter og lite funksjoner, så jeg tenkte jeg skulle kline til med noe som virket ganske bra og som jeg har lest mye positivt om. Denne virket da som et bra valg.

 

BenQ DW1640 356,- Det sto mellom denne og NEC 1540, jeg leste at denne var bedre på skadete plater så jeg satser på den.

 

Club3D GeForce 6600GT 128MB 1289,- Denne er jeg litt usikker på, har lest noe positivt om det og det virker som jeg får en del bang for the buck.

 

Hitachi Deskstar T7K250 250 GB S-ATA 878,-

Hørte at det var en av de raskeste S-ATA diskene ute (bortsett fra Raptor) men jeg husket ikke helt navnet på de som vistnokk skulle være så raske så jeg valgte den som virket mest sannsynlig etter min type logikk.

 

 

Hiper M-serie strømforsyning 480W

 

OCZ 1024MB Premier Dual Channel

950,00

 

Tatt til fornuft og valgt noe billigere ram, mer for pengene.

 

Kabinettvifter: Hiper Flow UV kabinettvifte 80mm x2 150

 

 

Raidmax Mustang 407,-

Meget usikker på denne, men jeg fant et kabinett som var billig og forhåpentligvis bra, lurer litt på om jeg ikke kan får overtalt han som skal ha maskinen til å kline til med Antec P180 e.l.

 

Pris på netshop: 8 134,00

 

 

 

Dette oppsettet var noe sånn som jeg kunne tenkt meg det, hadde vært greit å få ned prisen/opp ytelsen uten å cashe ut altfor mye. Svar tas imot med takk:) :yes:

 

 

EDIT: Leif came, I saw, leif's conquered

EDIT: Endret på ram, Strømforsyning

Endret av igy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg ville absolutt som du spør selv gå for value s ram så dyr ram på et så "smalt" oppsett er latterlig det du trenger til oppsettet er en større cpu

om du ikke skal overklokke da. i så fall er denne cpun en av de beste :)

 

edit : er fult mulig og korte inn på strømmforsyninga og uten at det går gæli

finnes mange 400wattere der ute som har masser av krefter til og dra de fleste systemer

 

:hmm:

Endret av usæl-gesæl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...