RaidHenrik Skrevet 31. oktober 2005 Skrevet 31. oktober 2005 Har store problemer med og finne et nytt å bra AGP8X hovedkort. Noen som kan anbefale en socket? noen som har gode anbefalinger?
X-Fiesta Skrevet 31. oktober 2005 Skrevet 31. oktober 2005 Ville tro det var værre å finne et hovedkort med AGP som IKKE er 8x... Hvis du finner et nytt hovedkort med AGP, er det er 99.9% sjanse for at det er 8xAGP! Stort sett alle s478 har AGP, samme med s754, noen s939, noen få s775(tror jeg)
meeg Skrevet 31. oktober 2005 Skrevet 31. oktober 2005 ASRock 939Dual-SATA2 Asrock 939DUAL-SATAII tråden Må bare fortsette å anbefale dette kortet. Klarer ikke å stoppe.
AMD-King Skrevet 31. oktober 2005 Skrevet 31. oktober 2005 ASRock 939Dual-SATA2Asrock 939DUAL-SATAII tråden Må bare fortsette å anbefale dette kortet. Klarer ikke å stoppe. 5086515[/snapback] Hehe, må si meg enig. Men visst du vil prøve noe spennende kan du jo skaffet et Pentium M hovedkort (Socket 479). Utrolig ytelse på CPU, men det er gammel teknologi på 855-chipsettene som passer til og litt dyrt. LGA775 har AGP, men med gamle chipsett. S754 og S939 har AGP, men chipsettene begynner å bli gamle de også. Med gamle mener jeg at det ikke kommer nye AGP hovedkort, visst man ser bort ifra geniale løsninger som ASrock hovedkortet. NCQ, GB-LAN, PCI-e slotter (1x) osv, kan være vanskelig eller umulig å finne på rene AGP hovedkort (man trenger jo strengt talt ikke NCQ og alt dette heller, så du må se behovet eller fremtidige behov). Så ASrock hovedkortet vil jeg si er et godt valg, billig, AGP 8x og PCI-e 16x, støtter alle s939 CPU'ene. Hovedkortet har lite med SATA porter og ikke GBLAN, men så var det dette behovet da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå