Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvilken av Linksys nye rutere er best?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg sitter nå og ser etter en ny ruter til å bruke hjemme, fordi min nåværende ruter streiker mer og mer, og vil snart ikke lenger være brukbar.

 

Jeg har hørt mye bra om linksys-ruterne og har derfor sett litt på de forskjellige.

Jeg har endt opp med tre rutere som ser temlig bra ut, men jeg er usikker på hvilken som er best og hva som er forskjellen på dem.

 

Det er disse det er snakk om:

 

Linksys WAG54GX2

,

Linksys WRT54GX

og

Linksys WRT54GX2

 

Jeg ser at den ene ikke har kommet i butikkene enda, men det gjør den vel sikkert snart, så det er ikke så farlig.

 

Hva er forskjellen på dem og hvilken burde jeg velge?

 

Håper noen kan hjelpe meg med dette valget av ruter!

 

Takk for alle svar! :)

Endret av Nimblex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

WAG er også ADSL modem. Altså trenger du ikke modemet fra ISP lenger.

Forskjellen på de to andre, er vel bare at den siste GX2 har nyerer (og bedre?) teknologi.

WRT54GX ble best i test på tv2 hvis jeg ikke husker feil. Den hadde veldig god speed og rekkevidden. Men da var det ikke disse den konkurerte mot da.

 

Men alle disse krever at du har klientkort med samme teknologi for å utnytte fordelene, og da må du kjøpe det også.

 

Tror denne SRX treknologien er at den bruker flere kanaler samtidig. I stedet for å bare bruke kanel 11 f.eks, så bruker den 11 og 2 også f.x. Såkalt MIMO (Multiple in, Multiple Out)

Endret av claus erik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...