Gå til innhold

tv - pc, kabling?


tazmaniac

Anbefalte innlegg

Okei, jeg har et liiiite problem... Har 4 pc'er og 2 tv'er i leiligheten. Den ene pc'en fungerer som en htpc/filserver/web/ftp, og jeg vil at tv-ut på serveren skal gå til begge tv'ene. Dessuten er alle maskinene utenom serveren koblet i et trådløst nettverk. Problemet kommer når jeg vil at begge tv'ene som jeg har strukket coax(telenor-avidi-kabel) til, også skal ha kabler fra htpc'en. Altså, det blir veeeldig mye ledninger! Finnes det ikke en eller annen device som kan sende lyd/bilde ut på coax-kabelen som allerede er strukket? Så jeg får inn pc'en som en vanlig tvkanal?

 

edit: htpc'en har en firefly rf fjernkontroll, så det å operere htpc'en fra hvorsomhelst i huset er ikke et problem! :)

edit: iogmed at jeg har trådløst nettverk er egentlig ikke sånn trådløs overføring av lyd/bilde noe tema. Har prøvd det, og det ble bare kluss med frekvenser, masse forstyrrelser både i lyd/bilde og dataoverføring!

Endret av tazmaniac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kunne ikke brukt en gammel videospiller da? Koble antenne kabelen inn på den, sette den på AV1 feks og koble pcen til denne på scart / video inn. Og så sende det videre på antenne ut. Jeg gjør det iallefall her heime. Fra ene enden til den andre i huset. Funker fint

Lenke til kommentar
Du kunne ikke brukt en gammel videospiller da? Koble antenne kabelen inn på den, sette den på AV1 feks og koble pcen til denne på scart / video inn. Og så sende det videre på antenne ut. Jeg gjør det iallefall her heime. Fra ene enden til den andre i huset. Funker fint

5067924[/snapback]

 

Når du sier at du sender videre på antenne ut, vil det si at hvis du kobler en tv til på den enden, så får du alle tv kanalene og pc'en på den sist tilkoblet tv'en?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...