Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor - trådløs ruter - trenger basiskunnskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får snart en bærbar pc samt oppgradert Telenor adsl gjennom hjemmepc-ordningen, sitter i dag med stasjonær pc og et gammelt adsl-modem (Alcatel adsl 1000). Ønsker å sette oppp ett trådløst nettverkt, men har null kunnskap om dette, trenger derfor litt info:

1)Bør jeg kjøpe en separat trådløs ruter, eller en kombo adsl modem/ruter? (Som dere skjønner er ikke Alcatel'en min bygd igår........). Den bærbare puter'n har innebygd wlan (Fujitsu-Siemens Amilo M1437G). Noen konkrete anbefalinger?

2)Den stasjonære maskinen brukes bla til online spill (les BF2). Kan denne koples direkte til et trådløst ruter, dvs "ikke trådløs forbindelse"? Grunnen til at jeg spør er at jeg regner med bruk av trådløst nettverk gir en litt høyere ping...

3)Har de fleste rutere programvare som kan fordele båndbredde mellom maskinene?

MVH JILDG

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Får snart en bærbar pc samt oppgradert Telenor adsl gjennom hjemmepc-ordningen, sitter i dag med stasjonær pc og et gammelt adsl-modem (Alcatel adsl 1000). Ønsker å sette oppp ett trådløst nettverkt, men har null kunnskap om dette, trenger derfor litt info:

1)Bør jeg kjøpe en separat trådløs ruter, eller en kombo adsl modem/ruter? (Som dere skjønner er ikke Alcatel'en min bygd igår........). Den bærbare puter'n har innebygd wlan (Fujitsu-Siemens Amilo M1437G). Noen konkrete anbefalinger?

2)Den stasjonære maskinen brukes bla til online spill (les BF2). Kan denne koples direkte til et trådløst ruter, dvs "ikke trådløs forbindelse"? Grunnen til at jeg spør er at jeg regner med bruk av trådløst nettverk gir en litt høyere ping...

3)Har de fleste rutere programvare som kan fordele båndbredde mellom maskinene?

MVH JILDG

5063482[/snapback]

1) Kjøp deg en trådlæs router. Pleier å være Lan-porter på disse. Har selv ASUS WL500G Deluxe og er fornøyd.

2) Spilling over trådløst vil nokk gi høyere ping, uten at jeg vet dette for sikkert. Spiller ikke selv.

3) Nei. Det er noen som har dette men vet ikke hvilke. ASUS WL500G Deluxe skal ha men tror HW testen viste at den funket dårlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...