Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har tenkt å benytte meg av enten SVN eller CVS til mitt neste open source prosjekt (i php5).

Siden jeg I hovesak bruker KDE programeringsverktøy som Kdevelop, Kate eller Quanta, der Cervisia (KDEs CVS frontend) er en plugin, burde kanskje CVS være best?

 

Problemet er at CVS har dårlig til ingen støtte for binærfiler, SVN derimot støtter nettop dette.

 

Derfor lurer jeg på om dere har noen erfaringer med CVS eller SVN dere er villige til å dele, slik at jeg kan danne meg en bedre oppfatning om hva jeg burde benytte.

 

Forøvrig er jeg klar over at å sammenligne CVS og SVN er som å sammenligne java og C++, men man kommer ingen vei uten å spørre, eventulet prøve...

Endret av Fjoggs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Har nå benyttet SVN i tre uker og er veldig fornøyd.

 

Jeg kunne ingen ting om verken CVS eller SVN fra før, men hadde ingen problemer med å sette opp og benytte fra første stund. Nå skal jeg inrømme at det har vært noen små problem underveis, men ingen som ikke et søk på google kunne løse, eventulet bla opp i boken http://svnbook.red-bean.com/.

 

Antar at CVS ikke hadde vært noe vanskeligere, men nettop det at jeg kan benytte SVN på binærfiler er i hverfall for meg grunn god nok til å velge SVN fremfor CVS.

 

Anbefaler SVN på det sterkeste og ikke bare til programmerings prosjekter, men også til konfigurasjon og andre viktige filer (noe jeg startet med på mandag).

 

Takk for hjelpen

Endret av Fjoggs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...