Gå til innhold

Kjøp av AMD Turion 64 til 754?


Lucifer89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Turion er altså socket 754, og hvis det er kommet Turion-kompatibel BIOS til hovedkortet ditt kan du bruke en slik. I så fall bør du naturlig nok oppdatere denne før du skifter prosessor. Vær også klar over at Turion er uten heatspreader, noe som kan kreve at du modifiserer kjølerens festemekanisme (prosessoren blir cirka tre mm lavere). Turion-prosessorene er i mine øyne gode kjøp. Du få 1MB L2 for lavere pris enn desktop-modellene, pluss at de er nyere utgaver enn Clawhammer/Newcastle.

Lenke til kommentar
i mitt koved kort passer en Turion elt fint eller? 754 amd CHIPSET Nfoce 4 x4.

 

men disse prosessoerene er de meget kalde(lette å klokke høyt?)

5059493[/snapback]

 

 

Vil tru det passer ja.

Har nettop satt sammen turion 64 sjølv på eit k8n demokort fra komplett

I biosen står det amd enginering xx sample, men maskina funker fint den, trenger nok bare ein bios oppgradering:P

 

Legg merke til at det er mye stress å montere ein turion. Dei er mindre ein socket a prossesorer. Monterte ein Nortq NQ-3314 Kjøler på den ,og var sikker på at e kom til å knerte prossesoren. Men det gjekk heldigvis fint.

 

Når det gjeldt overklokking so er eg ikkje so sikker. Du kan vel klokke den litt, men eg har hørt at den har ein spesiell type transistor som ikkje tåler for mye overklokking,so vids det er det du er ute etter trur eg det er bedre med sempron;)

 

Det fine med Turion er at den bare bruker 35 watt og danner lite varme.

I biosen min hadde eg ein temp på 29 grader lol

 

Eg er iallefall fornøyd med min,men noe overklokker er den ikkje .

Vis du er ute etter ein overklokker anbefaler eg at du tar deg ein tur til xtremesystems.org der dei har hatt store gode retsultater med opteron.

 

Ellers er vel socket 939 veien å gå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...