Gå til innhold

P4 3,4 Ghz, hvilken CPU kjøler?


anaconda

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har en Bitspower Silent Storm CPU kjøler: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306555&cks=SPK

 

Denne har jeg tidligere brukt med en P4 2,4 Ghz. Funket bra. I sommer bygde jeg ny maskin. Da gikk jeg over til socket 775. Kjøpte P4 3,4 Ghz. Hvis jeg bruker Bitspower vifta skrur maskin seg av etter en stund. Antar at det blir for varmt. Derfor må jeg bruke orginal vifta. Denne støyer en del. Spesielt under load når den går for fult.

Ønsker å bytte til en stillegående vifte. Trodde da bitspower vifta skulle være bra nok. Hvilken CPU vifte kjøler bra, går stille og passer til min cpu?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her er det noe som ikke stemmer.  Den Bitspower kjøleren skal være MYE bedre enn standardkjøleren.  Har du sjekket tempen når Bitspower kjøleren var montert?  :hmm:

5050809[/snapback]

 

Sjekket i bios lå på 60 tror jeg. Husker ikke helt. Maskin skrudde seg bare av etter en stund. Har aldri skjedd med orginale vifta.

Kan jo prøve å montere bitspower vifta igjen, men det er jo så tungt .Må skru opp hele hovedkortet.

Lenke til kommentar
Bitspower Silent storm skall være mye bedre enn boxed vifta ja. Hvordan er det med kjølepastaen?

5068545[/snapback]

 

Jeg vet ikke helt. Jeg monterte bitspower vifta i går. Hadde et tynt lag med kjølepasta på CPU. Hadde vifta gående på laveste turtall. Temperaturen gikk sakte men sikkert opp. Etter noen timer lå den på 50. Da skrudde jeg av maskin fordi jeg skulle legge meg.

I dag har jeg den gående på høyere turtall. Nå ligger temperaturen på 45-50. Dette synes jeg er litt høyt når maskin ikke brukes til annet enn surfing og mp3 avspilling.

Med den orignale vifta lå temperaturen på rundt 40 når jeg surfet og hørte på mp3.

Kanskje jeg har hatt for lite kjølepasta på?Men har lest at det kun skal være et tynt lag. Jeg liker ikke å ha bitspowwer vifta på fult, den bråker ganske mye da.

Lenke til kommentar

Skall ikke være nødvendig å bytte vifte. Noe annet må være feil. Jeg tror det er kjølepastaen, husk att for mye også kan gi negative resultater. Kan ikke du få en som bor i nærheten av deg til å se på det? En som kan det. Høres rart ut, for din vifte skall være bedre enn Boxedvifta som skjelldent er noe bra. Litt vanskelig for oss å annbefale, når vi ikke ser hvor mye pasta du bruker. Men det er vell ikke støv i kjøleribba til Bitspower'n? Støv skaper varme vettu.

Lenke til kommentar

Hadde selv en lignende episode der CPU-temperaturene var vannvittige høye. Lå på 60 grader celsius idle, så fort jeg skulle starte et program ble det svart. Etter noen dager bestemte jeg meg for å se hva som var feilen. Jeg tok av kjøleblokka, og gjett hva jeg fant; et hårstrå. Så fort denne var fjernet og nytt lag kjølepasta var påsmurt, suser prosessoren så lavt som 21 grader celsius idle, noe som var bare å drømme om før.

 

Prøv å se om det har kommet noe imellom prosessoren og kjøleblokka. Hender fort at det havner noe imellom der.

Endret av Seian
Lenke til kommentar
Skall ikke være nødvendig å bytte vifte. Noe annet må være feil. Jeg tror det er kjølepastaen, husk att for mye også kan gi negative resultater. Kan ikke du få en som bor i nærheten av deg til å se på det? En som kan det. Høres rart ut, for din vifte skall være bedre enn Boxedvifta som skjelldent er noe bra. Litt vanskelig for oss å annbefale, når vi ikke ser hvor mye pasta du bruker. Men det er vell ikke støv i kjøleribba til Bitspower'n? Støv skaper varme vettu.

5077402[/snapback]

 

Har hatt rengjøring i dag :)

Nå går vifta på 1418 RPM og temperaturen ligger på 37-40 idle. Er dette bra?

Hvis man kan stole på Everest da. Er ikke helt sikre på om temperaturene er riktige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...