Grun Skrevet 23. oktober 2005 Skrevet 23. oktober 2005 Jeg har et gammelt spill som heter Havets Hersker. Det ble lagd i 1998 til DOS, Windows 3.x og Windows 95. Det funker ikke. Jeg tipper det har noe med Windows å gjøre, selv om det kan være andre grunner. Det er selve instalasjonen jeg ikke får til. Når jeg klikker på instalasjonsfilen(WININST.EXE), kommer det opp et vindu med svart bakgrunn, med noe info om det som lagde spille og årstallet. Deretter blir nederste 2/3 av skjermen blir svart, og den øverste tredjedelen blir fylt med forskjellige grønne og gule fargetoner. Det er noen streker, virker det som. Når jeg beveger musen skifter noen av strekene farge. Når jeg er inne der, kan jeg ikke gjøre noe annet enn å starte maskinen på nytt. Gjør jeg det blir jeg tatt til vanlig skjerm, men oppløsningen er 600x800 eller noe sånt, før datan slår seg av. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få instalert/spilt dette? jeg har prøvd å forandre kompatibiliteten på .exe filen, men det funker hvis ikke. Jeg leste om en annen som prøvde DosBox, og det funket hvist heller ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå