Gå til innhold

Digitalt kamera til under 3000.


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! Jeg er en nybegynner i dette med fotografering, men allikevell kunne jeg tenkt meg å få kjøpt et kvalitets kamera til under 3000. Har sett litt på guidene som er rundt om kring men det har jo kommet en del nye kamera til markedet.

 

Kan dere gi meg noen gode anbefalninger?

 

Tusen takk så mye!!! :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mye bra rundt 3000 (for oss amatører). Tenk på hvilke manuelle muligheter du trenger. Tenk også på om du vil ha mulighet til å ta opp video, med eller uten lyd. Sjekk hva som følger med i prisen, og legg til grunnprisen slik at du sammenligner alle kamera likt, med: Oppladbare batterier, batterilader, 64 (eller 128 MB) minne, bæreveske etc (på noen følger alt med, på andre ingenting). Tenk også på hvilket minnekort du vil satse på, Smart Media er billigst (men vil ikke bli videre utviklet), Memory Stick er trolig dyrest (og imellom der finner du xD, CompactFlash, Secure Digital og andre). Jeg tillater meg å foreslå 2 Mpix med 3 x zoom (optisk): Canon A40 (har en del manuelle muligheter) eller Olympus C-220Z (ikke manuelle muligheter, men noe lavere pris, inkl lader og oppladbare batterier).

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...