Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Treig IE & Opera - Win2000 [LØST]


Anbefalte innlegg

Hei jeg har litt problem med spesielt IE. den er sen/henger ved åpning av nye sider / linker. Noen som har vært borti dette eller har en løsning?

 

Config:

Win2000, P4 2.2Ghz, 512mb 500GB Disk GeForce. Updated all service packs

Har BlackICE SW firewall og D-Link HW firewall. Internett på kabel (1500/500)

 

Hva er gjort:

Sjekket med virusscan egen (Norton) + Trend HouseCall + PandaSoftware

Sjekket med AdAware, Spybot og HiJackThis

Ikke funnet noe av betydning

 

Feilbeskrivelse:

Ved enkelte nettsider (feks Aftenposten) går det ualmindelig tregt å åpne lenker eller nye vinduer. CPU går da til 100% og TaskM viser not responding. Etter noe tid 20-50 sek (avhengig av antall vinduer) oppdateres sidene normalt. Dette gjelder både med IE og Opera

 

Har hatt problemet en tid men kan ikke tidsfeste dette til noen service oppgraderinger eller program innstalleringer.

 

Har foretatt omfattende søk på internett angående dette men har ikke kommet noen vei.

 

Hadde håpet å kunne utsette reinstallering da dette vil ta dager ...

Andre PCer i lan har ikke samme problem.

 

Dere er mitt siste håp

 

Mvh

Anders

Endret av Harpo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ha nå begynt på det som se ut til å væe unngåelig. Flytte data fra C disk og laste ned drivere.

 

Ingen som har noen tips ...

 

Ved formatering hadde jeg tenkt å legge inn XP er imidlertid i tvil om jeg får TV kortet til å fungere bra under XP

 

Kortet er ett Pinnacle PCTVPRO som jeg er meget godt fornøyd med. Drivere til TV kort kan imidlertid være &%&/¤%&.

 

Anders

Lenke til kommentar

Fant løsningen :D

 

Burde muligens ha funnet det ut før, men det sparte meg for en reinstallasjon. Har nå kjørt på samme Win2000 installasjon i over 4 år.

 

Søkte etter filer i WINNT & Program Filer etter filer med størrelse under 1 KB. Hvis man har mange små filer med likelydene navn ett sted kan dette være ett logg fil problem. Har tidligere hatt dette problemet med logfiler til BlackICE firewall.

 

Fant over 20.000 TMP filer under

C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\VirusDefs

Slette disse i DOS (Utforsker har problemer med å slette så mange filer)

 

IE & Opera ble som nye. Laster nye sider lynraskt og CPU usage faller like raskt tilbake til idle. HURRA

 

Cheers

Anders

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...