Gå til innhold

Mnd pc til 12 000kr på Dinside.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, gikk gjennom komponentene og prisen er grei den - og da har jeg ikke regnet med at det er inkludert en kopi av Windows XP. Synes minne var litt dyrt om det er generisk, og du kan ev. spare 500 på CPU og en 1500 på grafikkkort. På den annen side er skjermen en LCD låst på 1280x1024, så du trenger nok et kraftig kort. Ellers så er Viewsonic en bra skjerm (men du byttet den bort kanskje?), mens nettverkskortet som det reklameres med sikkert er integrert på hovedkortet istedet for som eget kort som du kan flytte til en annen pc senere.

 

Jeg regner med at du ser at hovedkortet er den dyrere SLI varianten, dvs. at du kan kjøre to grafikkkort samtidig. Kjekt å ha hvis man vil ha det beste i spill og har penger til å kjøpe to kort, - bortkastet hvis man er fornøyd med 1 grafikkort.

 

Det er det positive. Det negativet er at det ikke er opplyst varenavn på komponentene. Hvilke RAM eller hovedkort som sitter i maskina kan ha mye å si for ytelsen. Det betyr også at det er vanskelig å si hvor bra maskina egentlig er. Jeg er mistenksom til slike "spille-pc", "student-pc", etc, tilbud, for det er en god anledning for butikker til å kvitte seg varer som ingen vil ha, til full pris. Har ingen grunn til å være det, men jeg er det.

 

Er forøvrig ikke tilhenger av å kjøpe komplette PCer, foretrekker heller å sette sammen sjøl, men det krever at man følger litt med. Da kan man ta høyde for oppgraderinger, f.eks. kjøpe en litt kraftigere PSU enn man trenger slik at man har den noen år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...